رهبران دموکرات ترامپ را متهم به انکار حقیقت کردند

تهران- ایرنا- رهبران حزب دموکرات آمریکا ترامپ را متهم کردند که با پیگیری راهبرد تست‌گیری کرونا به دنبال انکار حقیقت درباره کمبود تجهیزات پزشکی در این کشور است.

رهبران دموکرات ترامپ را متهم به انکار حقیقت کردند

تارنمای خبری هیل دوشنبه‌شب گزارش داد «نانسی پلوسی» رییس دموکرات مجلس نمایندگان و «چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات سنای آمریکا این اظهارات را در بیانیه‌ای مشترک در واکنش به راهبرد ترامپ برای تست‌گیری کووید19 مطرح کردند.

پس از آنکه دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز یکشنبه طرح دولت خود برای انجام آزمایش‌های کرونا را به کنگره فرستاد، رهبران دموکرات با انتشار این بیانیه گفتند که دولت در واقع هنوز هیچ برنامه جدی برای تقویت تست‌گیری ندارد.

آن‌ها تاکید کردند که برنامه ارایه شده توسط ترامپ نشان می‌دهد که "برای انکار این حقیقت است که تجهیزات و تست‌های کافی وجود ندارد و ترامپ می‌خواهد از مسوولیت شانی خالی کرده و بار آن را بر دوش ایالت‌ها بگذارد".

دولت ترامپ در گزارشی که به کنگره داده گفته است که تا پایان سال جاری میلادی 100 میلیون سوآب برای انجام آزمایش کرونا تهیه کرده و در اختیار ایالت‌ها قرار می‌دهد، اما کارشناسان می‌گویند که این مقدار آزمایش بسیار کمتر از میزان مورد نیاز برای آمریکا است.

موضع دولت ترامپ در قبال انجام تست‌گیری گسترده از مردم برای مقابله با شیوع مجدد کرونا این است که آن را مسوولیت دولت‌های محلی می‌داند و در گزارش اخیر خود بار دیگر بر این موضع پافشاری کرده است.

این در حالی است که دموکرات‌ها معتقدند دولت فدرال نباید مسوولیت این کار را بر عهده ایالت‌ها بگذارد. آن‌ها همچنین می‌گویند که برنامه دولت فدرال در این زمینه مبهم است و جزئیات لازم را ندارد.

در حال حاضر آمریکا با یک میلیون و 688 هزار نفر مبتلا کووید19 و مرگ نزدیک به 100 هزار نفر بر اثر ابتلا به این ویروس، در صدر کشورهای جهان از لحاظ ابتلا و مرگ‌ومیر قرار دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان