هراس کرونایی سوادآموزان شیروانی از شرکت در امتحانات

بجنورد- ایرنا- هول و هراس ابتلا به کرونا، میزان اقبال سوادآموزان شیروانی برای شرکت در امتحانات را نسبت به سال قبل کاهش محسوسی داده است.

هراس کرونایی سوادآموزان شیروانی از شرکت در امتحانات

رییس اداره سوادآموزی شیروان، دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هر ساله در این موعد امتحانات سوادآموزان در سه دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم برگزار و تعیین تکلیف می شد که امسال میزان شرکت سوادآموزان در جلسات امتحانات بسیار کم شده است.
سیدحسن باقرزاده، آغاز فصل برداشت محصول را از دیگر علل کاهش حضور سوادآموزان در امتحانات عنوان کرد و گفت: تاکنون امتحانات سوادآموزی در 6 حوزه برگزار شده که تنها تعداد اندکی از سوادآموزان در آن شرکت جسته اند.
وی افزود: برای سوادآموزان به مدت یکماه کلاس های رفع اشکال برگزار شد که همراه با پروتکل های بهداشتی، داشتن ماسک، دستکش و محلول ضدعفونی بود که برای شرکت در آزمون هم این نکات بهداشتی باید رعایت شود.
رییس اداره سوادآموزی شیروان با بیان اینکه وظیفه این اداره برگزاری امتحانات با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی است تا حق کسی ضایع نشود، گفت: هر ساله میزان قبولی سوادآموزان در امتحانات به 70 درصد می رسید که پیش بینی می شود امسال این رقم از 50 درصد تجاوز نکند.

باقرزاده افزود: عدم حضور سوادآموزان برای شرکت در امتحانات، باعث ضرر آموزش دهندگان هم می شود چرا که حق الزحمه و بیمه ای برای آنان رد نمی شود.
وی سهمیه سوادآموزی تعیین شده برای این شهرستان در سال گذشته را 912 نفر عنوان کرد و گفت: شیروان بیشتر از سهمیه خود سوادآموز جذب کرد که در دوره های سوادآموزی 390 نفر، در تحکیم 330 نفر و انتقال نیز 208 نفر جذب کلاسهای آموزشی شدند.
شیروان با 156 هزار نفر، دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی است که طبق سرشماری سال 95، 6 هزار و 45 بی‌سواد داشته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان