موسوی: آمریکا صلاحیت قضاوت سایر کشورها را ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران: ایالات متحده با توجه به سابقه سیاست خارجی خود، صلاحیت سیاسی، حقوقی و اخلاقی برای قضاوت دیگر کشورها ندارد.

موسوی: آمریکا صلاحیت قضاوت سایر کشورها را ندارد

به گزارش اسپوتنیک، سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در روز دوشنبه اظهار داشت: آمریکا با آن سابقه بد و سیاه در اقدامات تروریستی، اعدام های فراقضایی، رسوایی ‌های جاسوسی، حمایت از نظام های فاشیستی و دیکتاتوری و قاچاقچیان بین المللی مواد مخدر، 79 کودتا و تغییر نظام در کشورهای مستقل، جنگ افروزی بی سابقه در تاریخ با 135 جنگ، تحریم و تروریسم اقتصادی علیه 33 کشور و ده ها جرم و جنایت علیه بشریت، به هیچ وجه صلاحیت سیاسی، حقوقی و اخلاقی برای قضاوت درباره سایر کشورهای جهان ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد گزارش بی پایه اخیر وزارت امور خارجه آمریکا، اتهامات وارده را ناشی از جعل، توطئه و توهم با هدف جنگ روانی و ایجاد فشار خواند و تصریح کرد: این‌ به اصطلاح گزارش طبق رویه مالوف، ملغمه ای از تخیل و اتهام های واهی است که هیچگاه سندی برای اثبات آنها ارائه نشده و از جانب کسانی مطرح می‌شود که در یک قرن اخیر حداقل در 55 کشور مستقل دنیا به بهانه‌های واهی دخالت کرده که فهرست بلند بالائی از اقدامات غیر قانونی آنها علیه مردم جهان وجود دارد و تحلیلگران و محققان با انتشار صدها کتاب در این رابطه تنها بخشی از آنها را بر ملا ساخته اند.

اظهارات موسوی واکنشی به گزارشی بود که روز جمعه توسط وزارت خارجه آمریکا منتشر شد. طرف آمریکایی گفت: مقامات جمهوری اسلامی ایران در تاریخ خود در بیش از 360 قتل سیاسی شرکت کرده است و حملات تروریستی را در 40 کشور جهان ترتیب داده اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان