تعلیق مسابقات فوتبال با ۵ بازیکن کرونایی

مسئول کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ اطلاع داد که اگر تیمی ۵ بازیکن کرونایی داشته باشد، بازی هایش لغو می شود.

تعلیق مسابقات فوتبال با 5 بازیکن کرونایی

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه خبر، سهیل مهدی مسئول کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ در ارتباط با مثبت شدن کرونای چند بازیکن لیگ برتری و وضعیت برگزاری مسابقات توضیح داد: باوجود فشارهایی که از سوی برخی تیم‌ها برای عدم برگزاری مسابقات داشتیم، ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز داد تا مسابقات را شروع کنیم و در این رابطه پروتکل‌های بهداشتی نوشته و تدوین شد.

وی در ارتباط با ابتلای 5 بازیکن یک تیم به کرونا بیان داشت: اگر تیمی بیش از 5 بازیکنش به کرونا مبتلا شود، بازی‌هایش معوق می‌شود، اما تمریناتش را می‌تواند با رعایت اصول بهداشتی و هم چنین کسب مجوز از سوی سازمان لیگ و فدراسیون پزشکی ورزشی انجام دهد.

وی در رابطه با مثبت شدن کرونای7 بازیکن تیم گل گهر گفت: تا الان فقط مصاحبه‌ها را دیده‌ایم و نتایج رسمی به ما اعلام نشده است. متأسفانه شنیده‌ام برخی باشگاه‌ها وارد تمرین شده‌اند، آن هم در حالی که نتایج را به ما اعلام نکرده‌اند، این تخلف است و باید قبل از تمرین تست‌ها را به ما ارائه دهند و ما ببینیم نتایج مطابق با پروتکل‌ها است یا خیر و به تیم اجازه تمرین بدهیم. تیم‌هایی پیشگیری کردند و تمریناتشان را تعطیل کردند این قابل تقدیر است. ما باید هرچه زودتر نتایج آزمایشات را به مراجع ذی صلاح بدهیم تا مجوز تمرینات صادر شود.

وی خاطر نشان کرد: برخی باشگاه‌ها گفته‌اند سه هفته زمان کمی است ما این زمان را 4 هفته و بازی ها را فشرده کردیم؛ اما الان می‌بینیم که سه روز گذشته و خیلی تیم‌ها تست‌هایشان را انجام نداده‌اند. ستاد کرونا در ورزش موظف کرده است که هر روز بر سر تمرینات بروند و بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت داشته باشند. از فردا تیمی بدون حضور ناظران نمی‌تواند تمرین کند. ناظران باید هر روز گزارش وضعیت بدهند و با پزشکان تیم‌ها برای اجرای پروتکل‌ها در ارتباط باشند.

وی در رابطه با تیم‌هایی که بازیکنانشان در حین مسابقات دچار بیماری کرونا شوند، افزود: بازی‌های این تیم‌ها معوق می‌شود، فرضیه اولیه ما این است که مسابقات در سلامت کامل بازیکنان برگزار شده و هیچ خطری سلامت آنها را تهدید نکند. ما به دنبال اجرای صحیح پروتکل‌ها در فضای تمرین و آماده سازی هستیم. اگر تیمی با مشکل مثبت شدن تست بازیکنانش مواجه شد باید پروتکل‌ را تا اجرای رسیدن به مرحله سفید انجام بدهد و سپس دوباره وارد فاز تمرین شود و در شرایط متفاوت قطعا روش‌های جایگزین را پیش بینی کرده‌ایم.

وی بیان داشت: لیگ در شرایطی برگزار می‌شود که تیم‌ها در مرحله سفید باشند. ما قصد داریم تا آخر هفته مراکز جایگزین و ثالثی را برای تست تعیین کنیم تا تیم‌ها دوباره در آنجا تست بدهند. خدای ناکرده خطایی در آزمایش‌ها نباشد و در نهایت اگر قرار بر تغییر پروتکل‌ها بود، این اتفاق از طریق وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا خواهد افتاد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان