عذرخواهی شرکت آبفا خوزستان برای مشکلات آب شرب غیزانیه اهواز

تهران - ایرنا – پایگاه اطلاع رسانی دولت اعلام کرد که شرکت آب و فاضلاب خوزستان بابت مشکلات به وجود آمده در منطقه غیزانیه در زمینه تامین آب شرب مردم عذرخواهی کرد.

عذرخواهی شرکت آبفا خوزستان برای مشکلات آب شرب غیزانیه اهواز

استاندار خوزستان روز دوشنبه گفت: آبرسانی به بخش غیزانیه اهواز تا 2 هفته دیگر تکمیل خواهد شد و این منطقه از آب سالم و پایدار برخوردار می شود.

غلامرضا شریعتی در جمع خبرنگاران افزود: رفع مشکل آب بخش غیزانیه از سال 96 به طور جدی دنبال شده است، این طرح یک پروژه مهم و بزرگی بوده که در حال پایان است ؛ اعتبار این پروژه بالغ بر 450 میلیارد ریال است که با انجام آن بخش غربی ، مشرحات و بخش غیزانیه بزرگ به آبی پایدار دسترسی خواهند داشت .

وی توضیح داد: این پروژه طبق برنامه ریزی پیشرفت داشته است و ظرف2هفته آینده آبرسانی در آن انجام می‌شود؛ البته 6 کیلومتر از این مسیر در روستاهای صفیره و نزهه به دلیل فرسودگی باید تعویض شود که اعتبارات آن تامین شده و ظرف 30 تا 45 روز آینده وصل می شود.

غیزانیه نام یکی از سه بخش اهواز است که لب‌های مردمانش سالهاست با وجود محاصره شدن در شریان‌های نفتی، تشنگی را فریاد می‌زنند.

غیزانیه در قلب منطقه نفتی اهواز واقع شده است با حدود 300 حلقه چاه؛ 80 روستا و 25هزار نفر جمعیت دارد و به دلیل محرومیت های بیشمار در دل ثروتی همچون نفت نامش همواره بر سر زبان‌هاست.

ساخت سایت دفن و بازیافت زباله در حوالی این بخش و غرق شدن روستاها در دود و بوی بد زباله‌ها، خاکی بودن بسیاری از جاده‌ها و نبود زیرساخت‌های فرهنگی و کمبود مدارس، قرار گرفتن یکی از بزرگترین کانون‌های ریزگرد در اطراف، مشکلات زیست محیطی ناشی از نشت نفت از لوله‌ها تنها بخشی از مشکلات ساکنان این منطقه است اما مشکل بزرگتر آن کمبود آب شرب برای ساکنان آن است و  این موضوع عرصه را بر مردم تنگ کرده است.

ساکنان غیزانیه بارها از مسئولان برای حل این مشکل مدد جسته‌اند و بارها در مقابل استانداری تجمع کرده‌اند و حتی برای نشان دادن مشکل کمبود آبشان با نشان دادن دبه‌های خالی اعتراض خودشان را باعلام کرده‌اند.

با شیوع ویروس کرونا و هشدارهای مسئولان بهداشتی توجه مردم بیش از پیش به ضرورت آب شرب جلب شد اما آب در غیزانیه همچنان کمیاب و برخی روزها نایاب بود. کامیون‌های حمل آب همچون سال‌های گذشته در برخی ساعات به روستاهای غیزانیه آب می‌بردند و مردم باید در صف‌های طویل به قدر محدود از این مایه‌ حیات برداشت می‌کردند.

با گرمتر شدن هوا نیاز مردم بار دیگر به مراتب بیشتر هم شد و حال دیگر مردم غیزانیه برخی روزها حتی از همین مقدار سهمیه آب نیز محروم بودند، عرصه که بر جوانان منطقه تنگ آمد راه را در اعتراض غیر مسالمت آمیز دیدند تا صدای تشنگی‌شان به گوش مسوولان برسد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان