۹۰۰ زندانی طالبان امروز آزاد می‌شوند

تهران- ایرنا- رسانه های افغانستان اعلام کردند که در ادامه روند آزادی زندانیان طالبان از سوی دولت، قرار است امروز نیز ۹۰۰ تن از آنان آزاد شوند.

900 زندانی طالبان امروز آزاد می‌شوند

خبرگزاری صدای افغان (آوا) امروز با بیان این مطلب افزود: این زندانیان از زندان‌های پلچرخی و بگرام آزاد خواهند شد. روز گذشته نیز 100 زندانی طالبان رها شده بود.
 
جاوید فیصل سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی روز گذشته گفته بود که این صد زندانی طالبان برای پیشبرد تلاش‌های صلح به‌خصوص دوام آتش‌بس و آغاز فوری گفت وگوهای رودررو، آزاد شده‌اند.
 
این زندانیان گروه طالبان درحالی توسط دولت افغانستان آزاد می‌شوند که اشرف غنی رییس‌جمهوری روز عید فطر دستور آزادی 2 هزار زندانی طالبان را به‌عنوان نشان‌ حسن نیت در برابر اعلام آتش‌بس در روزهای عید توسط این گروه صادر کرد.
 
 پیش از این نیز اشرف غنی، فرمان رهایی 5 هزار زندانی این گروه را صادر کرده بود.
 
گروه طالبان نیز از فرمان تازه اشرف غنی استقبال کرده و بار دیگر تاکید کرد که خواهان رهایی تمام 5 هزار زندانی است که از آن‌ها در موافقتنامه صلح با آمریکا نیز یاد شده است.
 
سهیل شاهین سخنگوی طالبان در قطر، در توئیتی نوشت که تمام 5 هزار زندانی بر اساس موافقتنامه دوحه باید آزاد شوند تا مذاکرات بین‌الافغانی آغاز شود و زمینه برای مراحل بعدی اجرای توافنامه صلح مساعد شود.
آزادی 5 هزار زندانی طالبان از سوی دولت و یک هزار زندانی دولت از سوی طالبان، بخشی از توافقنامه‌ای است که در 10 اسفند سال گذشته میان گروه طالبان و آمریکا به امضا رسید. قرار بود این روند در 10روز پس از امضای این توافقنامه عملی شود اما تا کنون به صورت کامل انجام نشده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان