تولید ۳۰۰ هزار ماسک در کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای سمنان

سمنان- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: مربیان و مهارت‌آموزان استان، به منظور مشارکت در مهار کرونا، تاکنون بالغ بر ۳۰۰ هزار عدد ماسک، ۶۰۰ دست لباس ایزوله پرستاری و کلاه با نظارت بهداشتی تولید کردند.

تولید 300 هزار ماسک در کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای سمنان

فاطمه منصوری روز سه شنبه به رسانه‌ها اظهار داشت: با هدف رفع کمبود ماسک در بیمارستان ها و تامین نیاز جامعه برای مهار کرونا، 10 کارگاه در سمنان، شاهرود، دامغان، میامی، شهمیرزاد و بیارجمند تجهیز و استریل شد و 304 هزار و 130 عدد ماسک، 665 دست لباس ایزوله پرستاری و 65 عدد کلاه با همکاری مربیان و مهارت آموزان به تولید رسید.

وی افزود: از این تعداد 276 هزار و 430 عدد ماسک توسط بخش دولتی و 27 هزار و 700 عدد ماسک توسط آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تولید شد.

منصوری تصریح کرد: 19 دستگاه چرخ خیاطی شامل چرخ‌های صنعتی، راسته دوز و سردوز نیز در اختیار فرمانداری و گروه جهادی در شهرستان دامغان، کارگاه خیریه در شهرستان سمنان و فرمانداری و دانشگاه فنی و حرفه ای در شهرستان شاهرود قرار گرفت و 17 مربی و 30 مهارت‌آموز نیز با این نهادها در تولید ماسک و لباس ایزوله پرستاری همکاری می کنند.  

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان خاطرنشان کرد: پنج هزار بسته شامل ماسک، مواد ضدعفونی کننده و برگه آموزشی توسط مرکز آموزش فنی و حرفه ای بیارجمند، بسته بندی و در روستاهای این منطقه توزیع شد.

وی ابراز داشت : تعدادی از آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه ای در سمنان و دامغان، و رییس انجمن طراحی و دوخت شهرستان شاهرود به صورت مستقیم با در اختیار قرار دادن نیرو و امکانات خود، در خط تولید ماسک و لباس ایزوله پرستاری مشارکت فعال داشتند.

منصوری گفت: مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد زیر نظر اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان با همکاری سایر نهادها به طور متوسط روزانه 6 هزار ماسک تولید می کنند و اختصاص فضا و تأمین تجهیزات و مواد مصرفی از جمله چرخ خیاطی، پارچه، اتو و کمک های نقدی از دیگر اقدام‌های این اداره کل در راستای کمک به شبکه سلامت کشور است.

در استان سمنان 18 آموزشگاه دولتی و 108 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای فعال وجود دارد.

طبق گفته ظهر دیروز رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون 137 هزار و 724 نفر به طور قطعی به کرونا مبتلا شدند و با فوت 34 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 7 هزار و 451 نفر رسید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان