دفاتر تسهیل گری حلقه واصل میان حاکمیت و مردم

نشست هم اندیشی مدیرکل زندان های لرستان و جمعی از نمایندگان دفاتر تسهیل گری خرم آباد در محل این اداره کل برگزار شد .

دفاتر تسهیل گری حلقه واصل میان حاکمیت و مردم

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، عبدالمجید کشوری امروز شنبه در خصوص اهداف برگزاری این نشست اظهار داشت : ماهیت مردم نهاد بودن دفاتر تسهیل گری سبب می شود که این تشکلها به نوعی بعنوان حلقه واصل میان حاکمیت و مردم عمل کنند .
وی با بیان اینکه فاصله گرفتن از بدنه جامعه می تواند خسارت بار باشد خاطرنشان کرد : ارتباط مستمر با سازمان های مردم نهاد تأثیر فراوانی در بهبود فضای اجتماعی دارد .
کشوری اظهار داشت : یکی از مهمترین مباحثی که تشکلهای مردم نهاد می توانند به آن ورود داشته باشند حوزه پیشگیری است .
وی افزود : دفاتر تسهیل گری با شناسایی آسیبها و ارائه راه حل های پیشنهادی به منظور مقابله با آنها به رسالت اصلی خود که همانا ارتقاء سطح سلامت اجتماعی است عمل می کنند .
مدیرکل زندان های لرستان با اشاره به اینکه در حوزه آسیبهای اجتماعی بسیار جای کار وجود دارد تصریح کرد : لازم است که این نکته همیشه مد نظر قرار گیرد که هر چه در جوامع دامنه آسیبهای اجتماعی گسترش یابد به طور طبیعی مقوله امنیت با مخاطرات جدی روبرو خواهد شد .
این مقام مسئول اضافه کرد : از آنجا که بین آسیبهای اجتماعی و امنیت یک رابطه دوسویه ی قابل تأمل وجود دارد لذا تشکلهای مردم نهاد می توانند از طریق مطالعه ، شناسایی بهنگام و انتقال داده های دریافتی به بدنه حاکمیت در ارتقاء سلامت و امنیت جامعه مؤثر باشند . 
همچنین در این دیدار تعدادی از نمایندگان دفاترتسهیل گری نیز به بیان نظرات خود در خصوص جایگاه این تشکلها و چگونگی همکاری درحوزه شناسایی آسیبهای اجتماعی و فرهنگ سازی پرداختند .

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان