فرمانده هوانیروز ارتش خبر داد؛

۲۶ سورتی‌ پرواز برای اطفای حریق جنگل‌های گچساران صورت گرفت

تهران- ایرنا- فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران از ثبت ۲۶ سورتی پرواز بالگردهای هوانیروز برای اطفای حریق جنگل‌های گچساران و مسجدسلیمان خبر داد.

26 سورتی‌ پرواز برای اطفای حریق جنگل‌های گچساران صورت گرفت

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، سرتیپ «یوسف قربانی» با بیان اینکه از روز گذشته 3 فروند از بالگردهای هوانیروز برای کمک به اطقای حریق در جنگل‌های گچساران و منطقه هفت شهیدان مسجد سلیمان وارد عمل شدند، اظهار داشت: یک فروند از این بالگردها در مسجد سلیمان و دو فروند دیگر در گچساران مشغول انجام عملیات هستند.

فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه این سه بالگرد صرفا در زمینه جابجایی نیروهای امدادی فعالیت داشتند، عنوان کرد: ما فناوری اطفای حریق توسط بالگرد را در اختیار داریم ولیکن مدیریت بحران کشور و سایر قسمت‌ها باید پای کار بیایند و برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهند.

قربانی با بیان اینکه به محض ابلاغ درخواست از سوی مدیریت بحران به ارتش و دستور سلسله مراتب به هوانیروز، بالگردهای ما وارد عمل شدند، افزود: بالگردهای هوانیروز ارتش تا این لحظه برای کمک به اطفای حریق در مسجدسلیمان و گچساران،  20 ساعت پرواز و به بیانی دیگر 26 سورتی پرواز را ثبت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بالگردهای هوانیروز ارتش تا این لحظه بالغ بر 170 نفر را در گچساران و مسجدسلیمان جابجا کردند و امیدواریم هرچه زودتر اطفای حریق در جنگل‌های این مناطق به سرانجام برسد.

جنگ‌ ها و مراتع مناطق "خنگ بنار"، " کوه گوهر نارک" و اطراف کوه های گناوه لری از توابع شهرستان گچساران از عصر جمعه گذشته طعمه آتش شد و تلاش بی وقفه نیروهای امدادگر، بسیج و مردم پس ازچهار روز برای مهار همچنان ادامه دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان