تداوم حرکت جهادی کانون های مساجد چهارمحال و بختیاری با طرح ملی راهکار

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح ملی «راهکار» تا پایان خرداد ماه جاری در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه دارد گفت: اجرای این طرح بزرگ در ماه مبارک رمضان فعالیت های جهادی کانون های مساجد استان را نمایان کرد.

تداوم حرکت جهادی کانون های مساجد چهارمحال و بختیاری با طرح ملی راهکار

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، محمدرضا مظاهری ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مبنی بر اجرای رزمایش مواسات و همدلی و کمک به نیازمندان، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ویژه برنامه های مختلفی در قالب طرح ملی «راهکار» انجام داده است. 
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: توزیع هزار و 200 بسته گوشت متبرک قربانی، اجرای طرح «صد ثانیه با قرآن» ویژه تفسیر قرآن کریم، اجرای طرح «راهکار حفظ» برای ترغیب هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان به حفظ قرآن کریم، تهیه و توزیع ماسک های بهداشتی، ضدعفونی و گندزدایی مساجد و معابر تهیه و توزیع بیش از 15 هزار بسته مواد غذایی بین نیازمندان اقدامات این ستاد در قالب طرح ملی راهکار (رزمایش ایمان، همدلی، کار و ایثار رمضان) در ایام شیوع ویروس کرونا و همچنین ماه مبارک رمضان بوده است. 
وی در ادامه به برگزاری طرح حفظ موضوعی قرآن کریم ویژه بچه های مسجد با عنوان «راهکار حفظ» با هدف آشنایی هرچه بیشتر بچه های مسجد با معارف قرآنی و تشویق و ترغیب اعضای کانون ها به حفظ آیات الهی در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: این طرح در قالب طرح ملی «راهکار» به صورت مجازی در کانال «راهکار حفظ» به نشانی gap.im/rahkarhefz با شناسه rahkarhefz@ راه اندازی شده است.
مظاهری ادامه داد: توزیع هزار و 200 بسته گوشت قربانی متبرک بین نیازمندان استان چهارمحال و بختیاری در قالب طرح ملی «راهکار» در ماه مبارک رمضان، سومین مرحله از توزیع گوشت قربانی بین نیازمندان چهارمحال و بختیاری است که با مساعدت مؤسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه (سلام الله علیها) قم و خیرین برنامه تلویزیونی سمت خدا انجام شده است.
 مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح تفسیر کوتاه قرآن کریم با عنوان «صد ثانیه با قرآن» در راستای آشنایی هرچه بیشتر بچه های مسجد با تفسیر کوتاه قرآن کریم توسط کانون فرهنگی هنری سالار شهیدان مسجد امام سجاد (علیه السلام) شهرکرد در پیام رسان گپ به نشانی gap.im/tafsir.chb با شناسه tafsir.chb @ از ابتدای ماه رمضان راه اندازی شده است افزود: این طرح با استقبال گسترده اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد سطح استان همراه شده است.
مظاهری به برگزاری اولین جشنواره آوایی «نفحات رمضان» ویژه بچه های مساجد استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: این طرح در قالب طرح ملی «راهکار» و با هدف پرداختن به موضوعات هنری در قالب و رویکردهای مرتبط با ارزش‌های معنوی و هنر مکتبی، فعالیت، پویایی و ایجاد رقابت دینی و قرآنی و ایجاد ارتباط مردم و مساجد با توجه به شیوع ویروس کرونا در این روزها به صورت مجازی برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه جشنواره آوایی «نفحات» در 2 رده سنی 14 تا 20 و 21 تا 35 سال برگزار می شود افزود: شرکت‌کنندگان باید فیلم ضبط‌ شده اجرای خود را از دعاهای مرتبط با ماه مبارک رمضان، اذان و قرائت تقلیدی در یکی از پیام ‌رسان‌های داخلی «گپ، ایتا، سروش» به شماره 09100210543 ارسال کنند.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری گفت: مراسم قرعه کشی جشنواره آوایی «نفحات» و معرفی برگزیدگان همزمان با عید سعید فطر برگزار می شود.
وی به مشارکت گسترده کانون های فرهنگی هنری مسجد چهارمحال و بختیاری در برگزاری ویژه برنامه های مجازی و جهادی اشاره و تصریح کرد: این مشارکت حاکی از آن است که عملکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در روزهای کرونایی بیش از پیش تقویت شده و کانون ها رسالت فرهنگی و اجتماعی خود را به خوبی ایفا کرده اند.
مظاهری، برگزاری مسابقات سراسری تفسیر جزء هفتم قرآن کریم، مسابقه کتابخوانی ادب حضور، مسابقات خلاصه نویسی کتاب در سامانه بچه های مسجد، برنامه جزء خوانی قرآن کریم به صورت پخش زنده «لایو اینستاگرام» و طرح مسجد مجازی با رویکرد بیان احکام شرعی توسط ائمه جماعات مساجد در بستر فضای مجازی را از دیگر اقدامات کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در طرح ملی «راهکار» عنوان کرد.
وی در پایان ضمن قدردانی از تلاش های خستگی ناپذیر و شبانه روزی مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گفت: مسئولین کانون های فرهنگی هنری مساجد سطح استان چهارمحال و بختیاری باید همه فعالیت های تعریف شده در طرح ملی راهکار را در سامانه بچه های مسجد به نشانی bachehayemasjed.ir در قسمت اقدامات طرح ملی «راهکار» ثبت کنند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان