رفتار ضد و نقیض سعودی ها و بلاتکلیفی زائران حج

با وجود نزدیکی ایام حج تمتع سعودی ها هنوز در خصوص برپایی مراسم امسال واکنشی نشان نداده و میلیون ها زائر را بلاتکلیف کرده اند.

رفتار ضد و نقیض سعودی ها و بلاتکلیفی زائران حج

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، خانه خدا همزمان با عید فطر توسط کارکنان مسجدالحرام (ص) غبارروبی شد. اما این اقدام سعودی‌ها در کنار برداشتن نرده‌های اطراف کعبه، ضدعفونی مکرر مسجدالحرام و نصب تونل ضدعفونی و کنترل سلامت در ورودی‌ها، در نظر اول برنامه‌ریزی برای بازگشایی خانه خدا به روی زائران در ایام کرونا را تقویت کرد.

اما به نظر می رسد که در حال حاضر با وجود پایان ماه رمضان، سعودی‌ها همچنان درباره وضعیت حج تمتع سال جاری اظهار نظر نکرده‌ و نه تنها اقدام عملی برای برپایی حج نداشتند، بلکه اطلاعیه‌ای هم برای ایجاد آمادگی به منظور حضور زائران کشورهای مختلف در سرزمین وحی همزمان با ایام حج تمتع صادر نکرده‌اند؛ به طوری که پس از درخواست وزیر حج عربستان درباره عدم برنامه‌ریزی حج امسال از سوی کشورهای اسلامی، سکوت اختیار کرده‌ و تکلیف را به وضوح‌ مشخص نکردند تا کشورها نیز برنامه‌ریزی کنند.

حتی وزیر حج عربستان روز دوشنبه همزمان با دوم شوال با فعالان حوزه حج و مؤسسات مرتبط با عمره مفرده از طریق ویدئو کنفرانس ارتباط برقرار کرده و در این دیدار، عیدسعید فطر را تبریک گفت. اما با وجود اینکه ‌حدود یک ماه تا آغاز اعزام زائران حج تمتع بیشتر باقی نمانده است، وزیر حج عربستان هیچ‌ صحبت یا واکنشی درباره حج تمتع نداشت و به تبریک عید بسنده کرد.

امسال همچنان عربستان ‌موضع روشنی درباره حج تمتع اتخاذ نکرده و در تریبون‌های عمومی نیز درباره وضعیت بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مناسک عبادی سیاسی مسلمانان سخنی به میان نمی‌آورد.

علاوه بر این، همچنان درهای مسجدالحرام و مسجدالنبی (ص) به روی زائران بسته است. البته نماز عید فطر با حضور کارکنان این مکان مقدس اقامه شد.

هم‌اکنون تمام شهرهای عربستان در قرنطینه هستند و همه مساجد در این کشور تعطیل است. عربستان بر اساس آمارها با وجود اینکه جمعیتی کمتر از 35 میلیون نفر دارد، از نظر تعداد مبتلایان به کرونا در رتبه 15 است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان