یورش تحریر الشام به یک شهرک مسکونی در ادلب

فرمانده مرکز آشتی سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه از حمله شبه نظامیان وابسته به گروهک تروریستی «هیأت تحریر الشام» به یک شهرک مسکونی در استان ادلب سوریه خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، دریادار «اولِگ ژوراولف» روز دوشنبه اعلام کرد که شبه نظامیان عضو گروهک تروریستی «هیأت تحریر الشام» به شهرکی مسکونی در استان ادلب سوریه حمله کرده اند.

این دریادار روسیه خاطرنشان کرد که از سوی نیروهای مسلح تحت کنترل ترکیه هیچ گونه حمله ای ثبت نشده است و یگانهای انتظامی ارتش روسیه به گشت زنی در مسیرهای گوناگون در استانهای حلب و حسکه ادامه می دهند.

دریادار ژوراولف در ادامه افزود که «همزمان، ما حمله ای به یک شهرک مسکونی در استان ادلب را از جانب سازمان تروریستی جبهه النصره ثبت کرده ایم».

گفتنی است که پنجم مارس گذشته، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه ای وی در مورد برقراری یک آتش بس در استان ادلب با یکدیگر توافق کردند. همچنین دوطرف در مورد تشکیل یک کریدور امنیتی 6 کیلومتری در امتداد شمال و جنوب بزرگراه «اِم -4» در سوریه که استانهای لاذقیه و حلب را به هم متصل می کند، موافقت کردند.

طبق این توافقنامه آتش بس، مسکو و آنکارا در امتداد بزرگراه «اِم -4» که هم اکنون بخشهایی از آن تحت کنترل شبه نظامیان است، بطور مشترک عملیات گشت زنی انجام می دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان