ابلاغ سه قانون توسط روحانی/

قانون ضد اسرائیلی مجلس اجرا می‌شود

خبرگزاری مهر: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور سه قانون «تفسیر قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی»، «مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت» و «تفسیر تبصره بند الف ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری» رابه مسئولان ذی ربط ابلاغ کرد.

ابلاغ قانون «تفسیر قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی»

رئیس جمهور قانون تفسیر قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را برای اجرای به وزارت آموزش و پرورش و سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد.

این قانون که با عنوان طرح یک فوریتی استفساریه تبصره 10 ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزات آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده بود در جلسه علنی روز دوشنبه 15 اردیبهشت 1399 مجلس شورای اسلامی، تصویب و در تاریخ 24 اردیبهشت به تأیید شورای نگهبان رسید.

قانون «مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت»

‌رئیس جمهور قانون «مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت» را برای اجرا به وزارت خانه‌های کشور، اطلاعات، امور خارجه و دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، شورای عالی امنیت ملی و قوه قضائیه ابلاغ کرد.

مطابق این قانون، کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور مکلفند در چهارچوب سیاست‌های کلی نظام و بهره مندی از ظرفیت‌های منطقه‌ای و بین المللی، با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، کشور‌های اسلامی و جمهوری اسلامی ایران و نقش مخرب این رژیم نامشروع در برهم زدن صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی و نقض گسترده و سامان‌مند (سیستماتیک) حقوق بشر اعم از جنگ افروزی، اقدامات تروریستی، جنگ الکترونیک، استفاده از تسلیحات سنگین و سلاح‌های ممنوعه علیه غیرنظامیان، محاصره انسانی، شهرک سازی، آواره کردن مردم فلسطین، تلاش برای انضمام بخش‌های دیگری از سرزمین فلسطین، ادامه اشغال سرزمین فلسطین و بخش‌هایی از سوریه (جولان)، لبنان و دیگر سرزمین‌های اشغالی مقابله نمایند.

گفتنی است، این قانون در جلسه علنی روز دوشنبه مورخ 29 اردیبهشت 1399 مجلس شورای اسلامی، تصویب شد و در تاریخ 31 اردیبهشت به تأیید شورای نگهبان رسید.

ابلاغ قانون «تفسیر تبصره بند الف ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری»

رئیس جمهور قانون تفسیر تبصره بند الف ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری در خصوص تسری عنوان مدرک تحصیلی «کارشناسی» به مدرک «کارشناسی معادل» را برای اجرا به سازمان اداری و استخدامی کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران ابلاغ کرد.

بر این اساس، عبارت «مدرک کارشناسی» مندرج در تبصره بند الف ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری، شامل «مدرک کارشناسی معادل» که ارزش استخدامی دارد، نیز می‌شود.

گفتنی است، این قانون که با عنوان طرح به مجلس شورای اسلامی ابلاغ شده بود در جلسه علنی روز دوشنبه 15 اردیبهشت 1399 مجلس شورای اسلامی، تصویب و در تاریخ 24 اردیبهشت 1399 به تأیید شورای نگهبان رسید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان