ثبت نام ۶۰ هزار کارفرما برای تسهیلات کرونایی تا ۳۰ اردیبهشت/ پرداخت تسهیلات از دهه سوم خرداد

مدیرکل توسعه و اشتغال وزارت کار گفت: تا ۳۰ اردیبهشت ماه، حدود ۶۰ هزار نفر برای دریافت تسهیلات ناشی از کرونا ثبت نام کردند و هر روز بر تعداد آنها افزوده می شود.

ثبت نام 60 هزار کارفرما برای تسهیلات کرونایی تا 30 اردیبهشت/ پرداخت تسهیلات از دهه سوم خرداد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا از جمله سیاست های وزارت کار در راستای حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار است و بر این اساس امکان بهره مندی از تسهیلات حمایتی کرونا برای 13رسته شغلی که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی هستند، فراهم شده است.

بر این اساس کلیه صاحبان واحدهای کسب و کار خصوصی و تعاونی مشمول طرح (کارفرمایی و خویش‌فرمایی) که در رسته‌های 13گانه مصوب فعال و دارای کد بیمه نزد سازمان تأمین اجتماعی هستند به شرط حفظ اشتغال موجود، می توانند تسهیلات مذکور را دریافت کنند.

علاالدین ازوجی،مدیر کل توسعه و اشتغال وزارت کار درباره جزئیات این وام تا 30اردیبهشت ماه می گوید: واریز تسهیلات کرونا به کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا از دهه سوم خرداد ماه (22و23خرداد) شروع می‌شود و بازپرداخت آن نیز سه ماه بعد است.ثبت‌نام برای دریافت تسهیلات حمایت از کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا از هفته سوم اردیبهشت ماه شروع شد.

وی ادامه داد:براساس سازوکار تعیین شده در ابتدا وزارت کار برای 13 رسته‌ متضرر پیامک ارسال می‌کند و سپس کارفرمایان باید اطلاعات خود را در سامانه کارت به نشانی Kara.mcls.gov.ir وارد کنند و بعد از آن اطلاعات به بانک عامل ارسال و پس از بررسی  واریز شروع می‌شود. 

علاالدین ازوجی اظهار داشت: این تسهیلات حمایتی کرونا برای 13رسته شغلی که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی هستند، درنظر گرفته شده است. البته در چند روز گذشته کارگروه اقتصادی مقابله با کرونا یک رسته دیگر (کشاورزی) برای دریافت این وام را معرفی کرد و مرغداران و کارگاه‌های فعال در این رشته باید کد کارگاهی داشته باشند. 

مدیرکل توسعه و اشتغال وزارت کار با اشاره به اینکه  محدودیت زمانی برای ثبت نام کارفرمایانی که پیامک دریافت کردند وجود ندارد اظهار داشت: بازپرداخت این تسهیلات دو سال است که سه ماه پس از واریز (مهرماه) شروع می‌شود. مطابق آخرین آمار که (30 اردیبهشت) 60هزار نفر برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کردند و هر روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود. 

 وی اظهار داشت: در مرحله نخست پرداخت تسهیلات به بیمه‌شدگان پرداخت می‌شود و در مرحله بعد بیمه‌نشدگان از این تسهیلات برخوردار می‌شوند. یک میلیون واحد اقتصادی آسیب دیده از کرونا که سه میلیون شاغل بیمه شده در آنها مشغول کار بوده اند، توسط وزارت کار شناسایی شده و مشمول دریافت تسهیلات می‌شوند.این تسهیلات به واحدها و کارگاه‌هایی اختصاص می‌یابد که نیروهای کار در آنها شاغل و بیمه باشند در واقع مبنای پرداخت، شاغل بودن نیروی کار و تعدیل نشدن فرد و داشتن بیمه‌پردازی تا قبل از شیوع کرونا است . 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان