مصوبه جدید سازمان بورس درباره اصلاح انتشار اوراق بدهی

مصوبه هیات مدیره سازمان بورس در خصوص اصلاح برخی مقررات انتشار اوراق بهادار بدهی ابلاغ شد.

مصوبه جدید سازمان بورس درباره اصلاح انتشار اوراق بدهی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس، مصوبه 28 اردیبهشت هیات مدیره سازمان بورس در خصوص اصلاح برخی مقررات مربوط به انتشار اوراق بهادار بدهی را ابلاغ کرد.

1. در خصوص اوراق بهادار دارای سود - درآمد قطعی از جمله اوراق اجاره، اوراق مرابحه، سفارش ساخت، رهنی، خرید دین و ...، بند مربوط به "ارائه گزارش توجیهی تامین مالی بانی به همراه گزارش حسابرس بانی در خصوص آن رعایت شرایط دارایی و سایر مقررات مندرج در دستورالعمل" از بخش مربوط به شرایط صدور مجوز حذف و "ارائه گزارش حسابرس قانونی در خصوص بیانی ثبت و رعایت شرایط دارایی یا سایر مقررات مندرج در دستورالعمل" جایگزین می شود.

2. استفاده از خدمات مشاوره عرضه و متعهد پذیره نویس در انتشار اوراق بهادار اختیاری است. در صورت استفاده از ارکان فوق ضروری است اطلاعات مربوطه در مستندات انتشار اوراق افشا و قرارداد فیمابین طبق مقررات برای مدیریت نظارت بر نهادهای مالی ارسال شود.

3. اعلام قبولی سمت توسط عامل فروش (شرکت کارگزاری) و عامل پرداخت (شرکت سپرده گذاری مرکزی) جهت انتشار اوراق برای بانی کفایت می‌کند و الزامی جهت ارسال قرارداد فی مابین به سازمان وجود ندارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان