ورود یک کاروان نظامی دیگر آمریکا از عراق به سوریه

فارس نوشت: خبرگزاری رسمی سوریه و مرکز موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه از ورود یک کاروان نظامی دیگر آمریکا از عراق به سوریه و حرکت به سوی پایگاه‌های غیرقانونی آمریکا در استانهای الحسکه و دیرالزور خبر دادند.

ورود یک کاروان نظامی دیگر آمریکا از عراق به سوریه

 نیروهای آمریکایی، سه شنبه شب، (دیشب)، یک کاروان از تجهیزات نظامی و مواد لجستیک خود را برای حمایت از پایگاه‌های غیرقانونی خود در سوریه وارد حومه شهرک «الیعریبه» در شمال شرق استان «الحسکه» کردند.

منابع آگاه محلی به خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» اعلام کردند که یک کاروان از کامیون‌های آمریکایی از طریق گذرگاه غیر قانونی «الولید» از اراضی عراق وارد خاک سوریه شد که حامل تجهیزات نظامی و زرهی و سه برج ارتباطی بود.

در همین راستا، منابع آگاه در روستای «السویدیه» در شمال شرق استان الحسکه نیز از ورود 6 خودروی زرهی اشغالگران آمریکایی از روستای «المحمودیه» در عراق واقع در جنوب گذرگاه الولید خبر دادند و اعلام کردند که این خودروها به سوی میدانهای نفتی «کرتشوک» سوریه که تحت اشغال نیروهای آمریکایی است، حرکت کردند.

ورود یک کاروان نظامی دیگر آمریکا از عراق به سوریه

از سوی دیگر، مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه (وابسته به مخالفان) نیز از ورود یک کاروان از کامیون‌های ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش از طریق گذرگاه مرزی الولید در منطقه کردستان عراق به خاک سوریه خبر داد و تایید کرد که این کاروان حامل تجهیزات لجستیک است و به سوی پایگاه‌های ائتلاف در استانهای الحسکه و دیرالزور در حرکت است.

این مرکز در 23 می نیز از ورود یک کاروان ائتلاف بین‌المللی از طریق همین گذرگاه در شمال عراق به حومه الحسکه خبر داده بود که شامل 50 کامیون حامل تسلیحات و تجهیزات نظامی و لجستیکی بود.

هفته پیش، خبرگزارس رسمی سوریه  نیز، خبر داد که ارتش سوریه راه یک کاروان نظامی آمریکایی را در شمال «تل تمر» (شمال غرب الحسکه-شمال شرق سوریه) سد و نیروهای آمریکایی را وادار به عقب‌نشینی کرد.

طبق گزارش سانا، چند تن از نیروهای ارتش سوریه در یک ایست‌بازرسی در منطقه یادشده مانع گذر خودروهای نظامی آمریکا و حرکت آن به سوی روستای «ام الخیر» در غرب تل تمر شدند.

درست از زمانی که آمریکا پایگاه‌های غیر قانونی خود را در سوریه ایجاد کرده است، اهالی چند روستا در شمال شرق سوریه نیز با ارتش این کشور در راستای جلوگیری از حرکت این نیروها به روستاهای مختلف سوریه همکاری کرده‌اند؛ در همین ارتباط، پیشتر،  ساکنان روستای «حامو» در شهر «القامشلی» (شمال شرق سوریه) مانع ورود نیروهای آمریکایی به این روستا شده‌ بودند.

23302.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان