تداوم لغو طرح ترافیک با تصمیمات شبانه و خلق‌الساعه

اجرای طرح ترافیک باز هم به تعویق افتاد&#۱۶۰;و ساعات پایانی شب گذشته تصمیم اخذ شده برای اجرای طرح ترافیک تغییر کرد.

تداوم لغو طرح ترافیک با تصمیمات شبانه و خلق‌الساعه

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، قرار بود پس از جلسات متعدد و تعیین مصوبه و اخبار ضد و نقیضی که هفته گذشته در رسانه‌ها منتشر شد و علت اصلی آن ناهماهنگی بین مسئولان مدیریت شهری و استانداری تهران بود، در نهایت طرح ترافیک از امروز اجرایی شود اما باز هم با مخالفت وزارت بهداشت اجرای این طرح آن هم بر اساس یک تصمیم شبانه به تعویق افتاد!

شب گذشته سعید نمکی وزیر بهداشت طی تماس تلفنی با پیروز حناچی شهردار تهران خواستار اجرایی نشدن طرح ترافیک شد و بدین ترتیب شهروندان بار دیگر از تصمیمات خلق‌الساعه مدیران سردرگم و بلاتکلیف شدند. این در حالی است که طبق اظهارات محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تصمیم بر این بوده که با توجه به تخصصی بودن موضوع ترافیک، تصمیم‌گیری درباره آغاز مجدد طرح‌های ترافیکی به شورای ترافیک کلانشهر تهران سپرده شود اما در نهایت تصمیم اتخاذ شده متناسب با نظر وزارت بهداشت تغییر کرد. 

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت،  اول خرداد به خبرنگاران گفت که کشور و تهران در وضعیت عادی نیست و نمی‌‌دانیم منطق دوستان برای برقراری مجدد طرح ترافیک چیست؛ اولویت ما الان فاصله‌‌گذاری اجتماعی و نه آلودگی هواست. نظر وزارت بهداشت صریحاً این است که با طرح ترافیک مخالفیم و برقراری طرح ترافیک باعث سوق دادن مردم به سمت استفاده بیشتر از حمل و نقل عمومی می‌‌شود و ممکن است تعداد مبتلایان را بیشتر کند.

در اینکه وزارت بهداشت سلامت شهروندان را مدنظر قرار داده و در فکر کمک به مهار ویروس کروناست و از سوی دیگر مدیریت شهری نیز از نگاه تخصصی خود به فکر بهبود وضعیت ترافیکی شهر تهران است شکی نیست اما آنچه باعث گلایه مردم شده تغییرات لحظه‌ای تصمیمات و ناهماهنگی بین مسئولان مربوطه است. آنها احساس می‌کنند برای برنامه‌ریزی‌‌ و بلاتکلیفی‌‌شان ارزش و اهمیتی قائل نمی‌شوند.

رضایی کارمند 38 ساله‌ای که برای عزیمت به محل کار خود در روزهای کرونایی به دلیل لغو طرح ترافیک می‌تواند از خودروی شخصی استفاده کند، در واکنش به تغییر تصمیم درباره اجرای طرح ترافیک به خبرنگار تسنیم گفت: لغو طرح ترافیک فرصتی فراهم کرد تا در این روزهای کرونایی برای حفظ سلامت خود و خانواده‌ام با خودروی شخصی تردد کنم اما به دلیل انتشار اخبار ی درباره ازسرگیری طرح ترافیک از روز آینده امروز را با حمل و نقل عمومی به محل کارم مراجعه کردم.

وی افزود: ساعتی بعد متوجه شدم ساعت پایانی شب گذشته تصمیم دیگری اخذ شده و لغو طرح ترافیک تداوم یافته است. سوال من این است که چرا نباید درباره چنین موضوعاتی به موقع و به صورت منسجم تصمیم‌گیری شود تا مردم تکلیفشان را بدانند. چرا برای برنامه‌ریزی‌های ما ارزشی قائل نیستند؟ 

مشابه اظهارات این شهروند بین افراد دیگر جامعه وجود دارد و برایشان سؤال‌برانگیز است که چرا برای چنین موضوع ساده‌ای تصمیم‌گیری نهایی تا این حد سخت و به یک کلاف سردرگم تبدیل شده است. 

وزارت بهداشت از تصمیم نهایی شورای ترافیک  و مدیریت شهری نیز از ابراز مخالفت وزارت بهداشت مطلع شده بود اما تا لحظات آخر، هیچ‌یک از آنها برای تعیین تکلیف موضوع اقدام نکردند، شاید مدیریت شهری انتظار داشت مخالفت با اجرای طرح به صورت رسمی و نه شفاهی و در یک نشست خبری مطرح شود، البته این خواسته بجایی است اما بهتر بود برای پیشگیری‌ از سردرگمی مجدد مردم و تغییر برنامه‌ریزی‌های آنها، زودتر فکری به حال این اختلاف نظر می‌شد و تصمیم نهایی در یک جلسه مشترک صورت می‌گرفت. 

آشکار شدن این میزان از ناهماهنگی بین مسئولان زیبنده شهر و کشورمان نیست؛ امید است برای تصمیم مجدد، دیگر شاهد این وضعیت نباشیم و علاوه بر اینکه به فکر سلامت مردم و بهبود وضعیت ترافیکی هستیم، به فکر سردرگم نشدن و بلاتکلیفی شهروندان نیز باشیم و تصمیمات را جامع، کامل و منسجم اخذ کنیم. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان