ناوگان شهری قزوین با یارانه دولتی دوگانه‌سوز می‌شوند

قزوین – ایرنا- مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین از مصوبه دولت مبنی بر اجرای طرح دوگانه سوز کردن خودروهای بنزینی فعال در حوزه حمل و نقل عمومی شامل تاکسی، آژانس و سرویس مدارس با استفاده از یارانه دولتی خبر داد.

ناوگان شهری قزوین با یارانه دولتی دوگانه‌سوز می‌شوند

اسماعیل عرشیان روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: با توجه به این مصوبه،  متقاضیان باید در سامانه مربوط به نشانی www.gcr.niopdc.ir ثبت نام کنند تا بعد از تایید اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری و اعمال اولویت‌ها برای مراحل بعدی فراخوانده شوند.

این مسوول تاکید کرد: اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در این طرح، خودروهایی را که در سامانه جامع سپند (سامانه سرویس مدارس دانش‌آموزی) و سماس (سامانه مدیریت مصرف سوخت) ثبت شده باشند برای تبدیل شدن به دوگانه‌سوز تایید خواهد کرد.

عرشیان ادامه داد: اجرای این طرح، علاوه بر صرفه جویی و کاهش هزینه‌های بخش حمل و نقل عمومی از نظر زیست محیطی هم اثرات مطلوبی دارد و در کاهش آلاینده‌ها کمک شایانی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هم‌ اکنون بیش از 90 درصد از ناوگان تاکسیرانی قزوین دوگانه سوز است، افزود: سازمان تاکسیرانی قزوین جزو سازمان‌های پیشتاز در استفاده از سوخت گاز در کشور است و طرح‌های مختلفی را در این زمینه اجرا کرده است.

عرشیان با اشاره به تخصیص تسهیلات در این زمینه،  یادآور شد: صاحبان تاکسی‌ها و خودروهای حمل بار سبک بنزینی در صورت تمایل برای استفاده از تسهیلات بانکی باید در سامانه اطلاعات جامع خودروهای گازسوز ثبت نام کرده و با وارد کردن مشخصات خودرو در نوبت دریافت تسهیلات بانکی قرار گیرند.

قزوین دارای سه هزار و 650 دستگاه تاکسی است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان