اقدامات ضد کرونایی طلاب کارآمدی حوزه های علمیه را تصویر کرد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفاری گفت: اقدامات جهادی طلاب در جبهه مقابله با کرونا موجب سربلندی حوزه‌های علمیه شد و بار دیگر کارآمدی این مرکز را نمایان کرد.

اقدامات ضد کرونایی طلاب کارآمدی حوزه های علمیه را تصویر کرد

به گزارش خبرآنلاین از ساری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «علی غفاری» امروز (7 خرداد)  در نشست با مدیر و همکاران مدارس  علمیه سطح 2 و 3 جویبار بابیان اینکه شیوع ناگهانی کرونا به‌عنوان ویروس نوظهور موجب بروز وحشت و اضطراب غیرواقعی در بین مردم شده است، اظهار کرد: در همین وضعیت بحرانی که جامعه دچار اختلالات روانی و روحی شدند، طلاب و کادر حوزه‌های علمیه، بدون ضابطه خاص و باروحیه جهادی و انجام اقدامات گسترده‌ای در تولید ماسک، همکاری در امر تغسیل و تدفین اموات کرونایی، آماده کردن بسته‌های حمایتی و ...، باعث سربلندی حوزه علمیه شده و بار دیگر کارآمدی این مرکز را نمایان کردند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران تصریح کرد: در کنار همه این آموزه‌های درس‌آموز که ناخواسته  خداوند بسترش را آماده و موجب همکاری خوب اقشار مختلف مردم شد، متأسفانه عده‌ای به‌جای درس گرفتن و برگشت به ملکات انسانی در ماه مبارک رمضان به‌عنوان عرصه پس دادن امتحان، کارهای غیرمتعارفی مانند روزه‌خواری، بدحجابی و مشابه آن انجام دادند درصورتی‌که مرگ به‌خصوص در شرایط کرونایی مثل یک گردنبند به گرد آویزان است. 

«سکینه قاسمی» در این نشست ضمن تشکر از حضور مدیر حوزه علمیه خواهران استان مازندران در مرکز تخصصی حوزوی ریحانه الرسول (سلام‌الله علیها) جویبار گفت:  طلاب و کادر این مرکز تخصصی نیز از ابتدای شیوع کرونا به‌صورت خودجوش اقدامات ارزشمندی را انجام داده و با استقرار ماشین‌های دوخت  در مدرسه در تهیه ماسک همکاری کردند. 

از این دوره‌ها استفاده و در صورت لزوم در مراسم تغسیل اموات حضور یابند که از این طلاب آموزش‌دیده 6 نفر موفق به انجام کار میدانی شدند.

«شهربانو میرزائی» نیز در این نشست به همت والای طلبه‌های خواهر برای حضور در جبهه مبارزه با کرونا اشاره کرد و گفت: این مدرسه علمیه با مشارکت هیئت امناء در 3 مرحله،  کمک‌های معیشتی و حمایتی به طلاب نیازمند اهداء کرد.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (سلام‌الله علیها) جویبار اعلام کرد: طلاب و کادر این مدرسه نیز به‌صورت جهادی از ابتدا شیوع این بیماری، احساس وظیفه کرده و در تولید ماسک، تغسیل و تدفین اموات، تهیه بسته‌های معیشتی و امور مشابه همکاری جهادی داشتند.

وی ضمن بیان  این‌که بحث آموزشی طلاب در حد توان و با بهره‌مندی از فضای مجازی،  در حال انجام است، تأکید کرد: فضای مجازی ممکن است تأثیر آموزش فضای حقیقی را نداشته باشد و حضور طلاب در مدارس و نفس استاد بسیار اثربخش‌تر باشد؛ اما در شرایط کنونی استفاده از این فضا نیز مثمر ثمر بوده است. 

به گزارش خبرآنلاین، نشست مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با مدیر و کادر مدارس علمیه خواهران جویبار باهدف بررسی مسائل و مشکلات این مدارس در مباحث آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ... برگزار شد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان