توسعه پلتفرم شناور اقیانوسی برای تولید برق از امواج، باد و خورشید

یک استارت آپ آلمانی به نام "سین پاور"(SINN Power) در حال آماده سازی پلتفرم ماژولار شناور خود است که می‌تواند از امواج، باد و خورشید برق تولید کند.

توسعه پلتفرم شناور اقیانوسی برای تولید برق از امواج، باد و خورشید

به گزارش ایسنا، این استارتاپ آلمانی قصد دارد پلتفرم ماژولار خود را در ساحل یونان به آب بیندازد. برنامه استارتاپ آلمانی این است که تولیدکنندگان انرژی خورشیدی را آزمایش کرده و آرایه‌های فتوولتاییک را روی پلتفرم شناور که قرار است در ساحل یونان قرار گیرد، نشان دهند.

تبدیل انرژی موج فراساحلی(WEC) به خودی خود مفهومی جدید نیست اما آنچه پلتفرم "سین پاور" را متفاوت می‌کند ماژولار بودن آن است، به این معنی که توسعه‌دهندگان می‌توانند بخش‌های مورد نظر خود را به پلتفرم اضافه و یا از آن حذف کنند و اتصال آنها نیز بسیار راحت است.

دکتر "فیلیپ سین" (Philipp Sinn) مدیرعامل استارت آپ سین پاور در گفتگو با فوربز گفت: هدف ما از طراحی ماژول از زمانی که ما شروع به توسعه فناوری‌های دریایی کرده‌ایم این بوده است که این ماژول علاوه بر انعطاف پذیری، کاربردهای فراوانی نیز داشته باشد. این پلتفرم شناور می‌تواند انرژی تجدیدپذیر جزایر در سراسر جهان و مزارع بادی فراساحلی را فراهم کند.

این پلتفرم از حسگرهای برقی IP68 که داده‌ها را به مراکز تشخیصی منتقل می‌کند، استفاده می‌کند و این داده‌ها به افراد کمک می‌کند تا ناهنجاری‌ها را تشخیص داده و خیلی زودتر از موعد از ایجاد مشکلات احتمالی جلوگیری کنند.

سین با توجه به توان مصرفی/ خروجی اظهار کرد که این امر آنها را قادر می‌سازد که سیستم سرویس‌دهی پلتفرم را برای مشتری‌های آینده بهینه کنند و از هرگونه بروز خطرات و خسارات احتمالی جلوگیری کنند.

هر واحد شناور از چهار مبدل انرژی یکپارچه موج تشکیل شده است. برای مناطق کم موج، این واحدها می‌توانند به آرایه‌ای از سلول خورشیدی یا سلول فتوولتائیک 20 کیلوواتی مجهز شوند. با روشی مشابه، حداکثر چهار توربین بادی کوچک شش کیلووات برقی نیز می‌توانند به هر واحد اضافه شوند و ترکیبی از هر سه را می‌توان در کنار هم قرار داد. طبق گفته سین، محدودیتی برای تعداد واحدهای یک پلتفرم وجود ندارد.

سین در انتها افزود: اکنون ما در حال آماده سازی پلتفرم شناور برای نشان دادن توانایی‌های آن هستیم تا امکان دسترسی به آن برای طیف گسترده‌ای از مشتریان فراهم شود. امید است در پاییز بتوانیم عرضه مجموعه الکترونیکی منحصر به فرد خود را آغاز کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان