ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی عامل اصلی استحکام بنیان خانواده است

اردبیل- ایرنا- رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی عامل اصلی استحکام بنیان خانواده است.

ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی عامل اصلی استحکام بنیان خانواده است

ناصر عتباتی روز چهارشنبه در آیین افتتاح بنیاد صیانت از خانواده در اردبیل افزود: همواره نهاد خانواده به عنوان اصلی‌ترین  نهاد در اسلام مورد توجه بوده است.
وی اظهارداشت: نهاد خانواده به عنوان پایه و اساس جامعه اگر بر مبنای معیارهای اصیل اسلامی تشکیل یابد بسیاری از مسائل و مشکلات کنونی جامعه از جمله بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش خواهد یافت.
 رییس کل دادگستری استان اردبیل ترویج فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی و تربیت بر مبنای اصول اعتقادی و دینی در خانواده‌ها در کنار بهره‌مندی از روش‌های نوین علمی بویژه در بحث مشاوره‌های روانشناسی برای خانواده‌ها را عامل اصلی موفقیت در تربیت صحیح خانواده ها دانست.
 وی همچنین با انتقاد از غفلت مسوولان و دست‌اندرکاران در سال‌های گذشته از نهاد خانواده گفت: آثار و تبعات سوء این غفلت و فراموشی امروزه در جامعه به صورت ناهنجاری‌های اجتماعی مثل گریز از تشکیل خانواده ، گریز از فرزندآوری، افزایش طلاق، رواج خشونت در جامعه و بسیاری دیگر از معضلات نمود یافته است.
 وی اظهارداشت: تعهد، صداقت در گفتار و کردار، تقویت مهارت‌های ارتباطی و گفتاری، تقویت پایبندی اعضای خانواده نسبت به همدیگر، درستکاری و ایثار از عوامل اصلی استحکام خانواده‌ها است که باید برای نهادینه شدن اینگونه فرهنگ‌ها در جامعه بیش از پیش تلاش کرد.
عتباتی با بیان اینکه دستگاه قضایی استان با فراهم و آماده کردن بستر و ظرفیت برای تقویت و صیانت از نهاد خانواده تلاش خواهد کرد،گفت: دست‌اندرکاران امر باید با اقدام عملی و کار علمی نمود عینی فعالیت خود را در جامعه آشکار کنند و دستگاه قضایی نیز همواره در کنار این دستگاه‌ها از اقدامات قانونی، شرعی و اخلاقی نهادها در استحکام بخشی و تقویت بنیاد نهاد خانواده حمایت می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان