مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور:

ادعای شکنجه اتباع افغانستانی در مرزهای خراسان رضوی مردود است

مشهد- ایرنا- مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: ادعای شکنجه اتباع غیرقانونی افغانستانی در مرزهای خراسان رضوی مردود است.

ادعای شکنجه اتباع افغانستانی در مرزهای خراسان رضوی مردود است

به گزارش روز چهارشنبه استانداری خراسان رضوی، دکتر مهدی محمودی در خصوص شایعات و اخبار غیر صحیح منتشر شده در فضای مجازی که مدعی شکنجه و غرق تعدادی از اتباع افغانستانی در رودخانه مرزی هریرود توسط نیروهای مرزبانی ایران است افزود: هرچند در خصوص صحت این صحنه‌سازی و ارتباط آن با زمان و مکان‌های ادعا شده تردیدهای اساسی وجود دارد ولی به طور مسلم این واقعه هیچ ارتباطی با مرزبانی جمهوری اسلامی ندارد.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های کارشناسی انجام شده، ممکن است ماجرا این گونه بوده باشد که اتباع مذکور با عبور از نقاط سخت گذر رودخانه قصد ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران را داشته اند که به علت سطح و سرعت آب تعدادی از آنها غرق شده اند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: این گونه فضاسازی ها توسط معاندان و دشمنان دو ملت ایران و افغانستان مسبوق به سابقه است که با هدف ایجاد اختلاف و بدبینی بین دو ملت صورت می‌گیرد.

محمودی افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران همواره ملت افغانستان را برادر خود می‌داند که خدمات چندین ساله ارائه شده در حوزه‌های مختلف به مهاجران افغانستانی مؤید این موضوع است و شایعات و فضاسازی‌ها خللی در روابط دوستانه دو کشور ایجاد نخواهد کرد.

به تازگی تصاویری در فضای مجازی منتشر شده است که ادعا می کند مرزبانان کشورمان تعدادی از مهاجران افغانستانی را که قصد داشته اند به صورت غیر قانونی وارد خاک ایران شوند را پس از شکنجه به رودخانه انداخته اند بنا بر این ادعا  از این تعداد تاکنون 16 تن نجات یافته‌، حدود 20 تن ناپدید شده و 18 جسد نیز پیدا شده ‌است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان