افتتاحیه مجلس یازدهم؛ حجت‌الاسلام تقوی: ایران نخستین کشور آسیایی دارای پارلمان است/مجلس یازدهم وکیل‌الدوله نیست

رئیس سنّی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: کشور ما به لحاظ تاریخی ۱۱۴ سال است که مجلس دارد و در میان کشورهای آسیایی نخستین کشوری است که صاحب پارلمان و مجلس شده است، ایران است.

افتتاحیه مجلس یازدهم؛ حجت‌الاسلام تقوی: ایران نخستین کشور آسیایی دارای پارلمان است/مجلس یازدهم وکیل‌الدوله نیست

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم ، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رئیس سنّی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه این دوره مجلس که امروز(چهارشنبه، هفتم خرداد) برگزار شد، گفت: امیدواریم که مجلس در پاسداری از ارزش‌های جوشیده از خون شهیدان توفیق خوبی داشته باشد.

وی ادامه داد: از مردم ایران که در انتخابات مجلس یازدهم شرکت کردند تشکر می‌کنیم، همچنین قدردان زحمات شورای نگهبان، وزارت کشور، نیروی انتظامی، بسیج، نیروهای امنیتی هستیم.

رئیس سنّی مجلس یازدهم ضمن اظهار تأسف از شرایط سخت ناشی از شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: این شرایط سخت به ما فرصت نداد تا مانند ادوار گذشته در جلسه افتتاحیه مجلس میهمان چهره‌های بیشتری باشیم.

حجت‌الاسلام تقوی از مردم شریف ایران اسلامی که در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یک بار دیگر اخلاص و ایمان خود را به نمایش گذاشتند و با انتخاب نمایندگان شان مجلس یازدهم را شکل دادند و از همه دست اندرکاران انتخابات، اعم از شورای نگهبان، وزارت کشور، نیروی انتظامی، بسیجیان دریادل و نیروهای امنیتی کشور تشکر می‌کنیم.

وی اضافه کرد: یاد امام بنیانگذار انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب و به ویژه شهدای مجلس و به خصوص شهید ارزشمند، قله ایثار و فداکاری، فرمانده جبهه مقاومت در منطقه، شهید سلیمانی را گرامی می‌داریم.

رئیس سنّی مجلس یازدهم با بیان اینکه امیدواریم که مجلس در پاسداری از ارزش‌های جوشیده از خون شفاف این شهیدان توفیقات خوبی داشته باشد، گفت: لازم می‌دانم از این فرصت استفاده کنم و در این جمع فرهیخته و فرزانه، مجلس یازدهم را براساس آنچه که بنده شناخته‌ام در چند فراز خدمت مردم شریف ایران معرفی کنم، البته این همه معرفی نیست.

حجت‌الاسلام تقوی افزود: کشور ما به لحاظ تاریخی 114 سال است که مجلس دارد و در میان کشورهای آسیایی نخستین کشوری است که صاحب پارلمان و مجلس شده است.

وی تصریح کرد: یاد دو منتخب مجلس یازدهم را که امروز جایشان در این مجلس خالی است، و در آغاز راه طولانی این مجلس از خاکدان دنیا چون مرغی پر کشیدند و به دیار باقی شتافتند را گرامی می‌داریم؛ مرحومه مغفوره سرکار خانم فاطمه رهبر منتخب مردم شریف تهران و جانباز سرافراز انقلاب اسلامی مرحوم رمضانی از حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه را از دست دادیم و جایشان در این مجلس خالی است. 

رئیس سنّی مجلس یازدهم با بیان اینکه مجلس یازدهم یاد و خاطره چهره پرافتخار و شخصیت عالی مقدار شهید آیت‌الله سیدحسن مدرس را گرامی می‌دارد، گفت: مجلس یازدهم عزم را جزم دارد تا در کلاس درس مدرسی فرزانه همانند مدرس بنشیند و شجاعت، صراحت، سیاست، و دیانت را بیاموزد. 

حجت‌الاسلام تقوی تأکید کرد: ‌مدرس یک شخص نیست، بلکه یک فکر است، مدرس نماد استقلال مجلس است در مقابل زیاده خواهی‌های برخی از رجال مستبد و مستکبر است که باید مبارزات خود را از سنگر مجلس دنبال کنیم. 

وی اظهار داشت: نخستین جلسه مجلس یازدهم را بعد از یک ماه روزه داری، سحرخیزی، بندگی و عبودیت با حضور منتخبین ملت برگزار می شود و به رسم ادب به همه میهمانان کشوری و لشکری، رؤسای قوا، رؤسای ادوار گذشته مجلس، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و خانواده شهدا خوش آمد می گوییم.

رئیس سنّی مجلس یازدهم اضافه کرد: ما به دنبال حاشیه‌سازی نمی‌رویم و به حاشیه‌سازان متذکر می‌شویم تلاش نکنند ما را به حاشیه ببرند، ما می‌خواهیم در زندگی مردم تأثیرگذار باشیم، اجازه دهید مجلس با همین ترکیب در رأس امور باشد، ما وکیل‌الدوله نیستیم، معاندالدوله هم نیستیم، بلکه می‌خواهیم برای حل مشکلات مردم با وحدت و همدلی پشت سر رهبر فرزانه، دست در دست هم دهیم و مشکلات مردم را حل کنیم.

وی ادامه داد: شاخص نمایندگان مجلس یازدهم عمل به قانون است، نمایندگان تعامل با سایر قوا را سرلوحه خود قرار دادند و صدالبته نقد منصفانه و انتقاد واقع‌بینانه، اصلاح امور را شتاب بیشتری می‌بخشد.

رئیس سنّی مجلس یازدهم تصریح کرد: نمایندگان از حداکثر اختیاراتشان در حد قانون استفاده خواهند کرد، مجلس یازدهم تصمیم دارد اصلاح را از خود شروع کند، باید تحقیق و تفحص، انتقاد، نظارت، جلوگیری از اسراف و مبارزه با اشرافی‌گری را از خود شروع کرده و سپس به دیگران بپردازیم.

حجت‌الاسلام تقوی با تأکید بر اینکه در مکتب امام و رهبری آموخته‌ایم که باید در برابر زیاده‌خواهان مستکبر جهان ایستادگی و مقاومت کرد، گفت: کمترین نرمش بیشترین خسارت را به بار می‌آورد و نمایندگان در راهی که امام راحل عظیم‌الشأن  ترسیم کرده، قدم برمی‌دارند.

وی گفت: از همین لحظه با امام خود عهد کرده و تکرار می‌کنیم، اگر "بندبند" استخوان‌مان را جدا سازند، سرمان را بالای دار برند، زنده‌زنده ما را در آتش بسوزانند و زن و فرزندان و هستی ما را به اسارت و غارت برند، هرگز و هرگز امان‌نامه کفر و شرک را امضا نمی‌کنیم؛ (طنین الله‌اکبر، خامنهای رهبر و مرگ بر ضدولایت فقیه در فضای مجلس)

رئیس سنّی مجلس افزود: راه نمایندگان همان راهی است که شهدا مانند باکری‌ها، خزایی‌ها، بابایی‌ها، رجاییها و بهشتی‌ها و سردار سرافراز اسلام و فرمانده جبهه مقاومت در منطقه حاج قاسم سلیمانی انتخاب کردند.

حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه مجلس یازدهم مجلس ولایت است، ولایت و ولایتمداری با بخشنامه و دستورالعمل اداری به دست نیامده است، گفت: در واقع مجلس ولایت را براساس اعتقادش انتخاب کرده است، او ولایت‌فقیه را در امتداد امامت غدیر می‌داند و امروز پس از امام راحل (رضوان‌الله تعالی علیه)، ردای امامت و ولایت بر قامت رسای رهبر فرزانه انقلاب می‌بیند.

وی ادامه داد: بنده، امام خامنه‌ای (دامه برکاته) رهبر معظم انقلاب را چنین شناخته و توصیف می‌کنم، ایشان مجموعه‌ای از خصلت‌های خوب هستند، آنچه همه خوبان دارند، ایشان به تنهایی دارد، ایشان به تنهایی هنروری باهنر، رجای رجایی، طهارت مطهری، قداست قدوسی، شرافت اشرفی، راست قامتی بهشتی و خوبی و خرمی‌های خمینی را دارد.

رئیس سنّی مجلس یازدهم تصریح کرد: معیشت مردم، محرومیت محرومان، اقشار آسیب‌پذیر، جهش تولید و اشتغال را از دغدغه‌های مجلس یازدهم است، امید دارم دعای مردم بدرقه راه نمایندگان مجلس یازدهم و همه خدمتگذاران باشد.

حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه مجلس یازدهم بعد از بیانیه گام دوم انقلاب شکل گرفته است، گفت: این مجلس گفتمان دهه پنجم انقلاب اسلامی، به عنوان فرهنگ انقلاب در عرصه اندیشه و عمل دنبال می‌کند، گفتمان دهه پنجم باید ما را به سمت و سوی شکل‌بخشی تمدن اسلامی سوق دهد.

  وی تصریح کرد: مجلس یازدهم معتقد است که انبیاء برای اقامه عدل برانگیخته شده‌اند و انقلاب اسلامی برای اجرای عدالت به‌وجود آمده، لذا عدالت را در طرح و لوایح، در اختصاص امکانات به مناطق محروم و توجه به اقشار آسیب‌دیده مورد نظر قرار می‌دهد، نگاه عدالت‌محور، پرخوری رانت‌خواران و گرسنگی و تنگدستی محرومان را تحمل نمی‌کند.

رئیس سنّی مجلس یازدهم در پایان خاطرنشان کرد: ما در مجلس یازدهم موفقیت‌های انجام شده را می‌پذیریم و به همه مدیران موفق خسته‌ نباشید می‌گوییم، زیرا مدیران مخلص، متعهد و متخصص و انقلابی را سرمایه‌های ارزشمند انسانی کشور می‌دانیم و از اشتباهات هرگز حمایت نمی‌کنیم، ما اصرار بر اشتباهاتی که در گذشته در قوای سه‌گانه صورت گرفته، نداریم و طبق قانون بر اصلاح آنها به شیوه مناسب اقدام خواهیم کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان