نگاه به سرمایه گذاری باید تسهیلگرانه باشد

رشت- ایرنا- مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت:نگاه به سرمایه گذاری باید تسهیلگرانه با در نظر گرفتن ارزش زمان و شرایط باشد تا بتوانیم از فرصتهای سرمایه گذاری بهره وری لازم داشته باشیم.

نگاه به سرمایه گذاری باید تسهیلگرانه باشد

یونس رنجکش عصر چهارشنبه در کمیته فنی بررسی طرح های سرمایه گذاری گیلان افزود:یکی از مشکلات اساسی در به ثمر رسیدن  طرح های سرمایه گذاری به ویژه در استان ،  بروکراسی پیچیده اداری و مداخلات غیر ضروری است که گاه موجب فرار سرمایه گذار می شود.

 وی خاطرنشان کرد : تسهیل و تسریع در صدور مجوزها و حمایت و  پشتیبانی از سرمایه گذاران موجب کارآفرینی ، جهش تولید و رفع مشکلات اقتصادی در جامعه می شود.

وی تأکید کرد: فرصتهای سرمایه گذاری بسیاری در گیلان وجود داردکه متأسفانه به دلیل پیچیدگیهای نظام اداری که بسیاری از آنها با تدابیر و ریسک مدیریتی قابل برطرف شدن است، دچار مشکل شده و سرمایه گذاران را دلسرد و منصرف می کند.
 وی افزود: کمیته های فنی سرمایه گذاری از اهداف اصلی آنها بررسی طرح ها و راهنمایی سرمایه گذاران و تسهیل در روند صدور مجوزها و پشتیبانی از طرح های سرمایه گذاری و سرمایه گذاران است که با در نظر گرفتن ضوابط قانونی و الزامات دستگاههای اجرایی نقش مهمی در تسریع و تحقق پروژه های کارآفرینی دارد.
وی ادامه داد: در یک سال گذشته پنج کمیته فنی برای بررسی 27 طرح سرمایه گذاری توسط دفتر جذب وحمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان برگزار شد که بیش از 30 مصوبه داشت.
این مسؤول یادآور شد: کشور، امروز با شرایط ویژه ای در تأمین نیازمندیهای اقتصادی و کسب درآمد روبه روست که با توجه به علاقمندی موجود از سوی  کارآفرینان و سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بخشهای مختلف به ویژه بهره مندی از  فرصتهای سرمایه گذاری در گیلان می توانیم گامهای بلندی در توسعه اقتصادی و اشتغالزایی برداریم.
مدیر کل دفتر جذب وحمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان اظهار داشت: در شرایط شیوع کرونا با توجه به نیاز کشور به لوازم بهداشتی وضد عفونی از جمله الکل و ماسک ، مشاهده کردیم که چه نوآوری و جهشی در خط تولید بسیاری از صنایع وابسته ایجاد شد.
وی گفت: اکنون نیز با توجه نیازهای موجود در جامعه می توانیم با تسهیل در روند سرمایه گذاری ها و پاسخگویی به درخواستهای سرمایه گذاران زمینه های بهتری را برای توسعه اقتصادی استان و کشور فراهم کنیم.
وی یادآور شد: در آخرین جلسه کمیته فنی برای طرح های سرمایه گذاری استان گیلان 9 طرح جدید در بخشهای گردشگری ، پایانه صادراتی ، ایجاد اسکله و بندر خصوصی ، جمع آوری پسماندهای صنعتی مورد بررسی قرار گرفت و با مصوباتی بر تسریع وتسهیل اجرای آنها تاکید شد.
وی تنوع در فرصت های سرمایه گذاری ، تمایل و استقبال سرمایه گذاران و زودبازدهی سرمایه گذاری ها را از جمله مزیت های گیلان در سرمایه گذاری عنوان و یادآورشد :  با توجه به ارزش  افزوده ناشی از سرمایه گذاری این استان در اقتصاد ملی تمام تلاش ها باید معطوف به تسهیلگری در سرمایه گذاری شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان