تمدید بیمه نخیلات خوزستان

رییس گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان از تمدید بیمه نخیلات استان تا ۱۵خرداد خبر داد .

تمدید بیمه نخیلات خوزستان

به گزارش خبرآنلاین از خوزستان  ، محمد آلاله با بیان اینکه نخلداران خوزستانی می‌توانند برای بیمه نخیلات خود به صورت مجازی یا حضوری اقدام کنند گفت : بیمه نخیلات خوزستان برای سومین بار در سال زراعی جاری و به منظور بهره‌مندی بیشتر باغداران از مزایای آن تمدید شده است .

وی از باغداران استان خواست در فرصت تمدید شده محصول خود را در برابر حوادث غیرمترقبه و آفات بیمه کنند.

رییس گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان گفت : تاکنون از مجموع 28هزارو 500 هکتار نخیلات بارور خوزستان ، 16هزار و 330هکتار آن زیرپوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است که در مقایسه با سال زراعی گذشته حدود 40درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: بیش از نیمی از سهم حق بیمه نخیلات را دولت به منظور حمایت از امنیت غذایی کشور پرداخت می‌کند و بنابراین باغداران با بیمه نخیلات خود بار مالی زیادی متحمل نمی‌شوند.

مبنای بیمه نخیلات بر اساس هر نخل است. هر هکتار حدود 150 اصله نخل بارور و غیربارور دارد.

بر اساس اعلام سازمان جهادکشاورزی خوزستان سطح زیرکشت نخیلات استان از 41هزار هکتار فعلی به 55هزار هکتار در افق سال 1404 خواهد رسید.

کانون‌های اصلی نخیلات خوزستان مناطق آبادان ، خرمشهر ، شادگان ، بهبهان ، اهواز و دشت‌آزادگان هستند و سالانه از 4 و نیم میلیون اصله نخل بارور و غیربارور خرما در این مناطق حدود190 هزار تن خرما ، خارک و رطب برداشت می‌شود .

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان