عذرخواهی فولکس واگن از انتشار آگهی نژادپرستانه +ویدئو

شرکت فولکس واگن در آگهی تبلیغاتی خودروی جدید خود غول سفیدپوستی را به تصویر می‌کشد که با انگشت، فردی سیاه‌پوست را از کنار ماشین دور می‌اندازد.

عذرخواهی فولکس واگن از انتشار آگهی نژادپرستانه +ویدئو

به گزارش اسپوتنیک، انتشار ویدئوی آگهی تبلیغاتی شرکت خودروسازی «فولکس واگن» در رسانه‌‌های اجتماعی با واکنش گسترده و محکوم کننده‌ای همراه شد که منجر به عذرخواهی این شرکت آلمانی شد. این ویدئوی 10 ثانیه‌ای که قرار بود جدیدترین مدل خودروی گلف را تبلیغ کند دست یک سفید پوست غول پیکر را نشان می‌دهد که یک مرد سیاه پوستی را با بی‌‌احترامی از کنار ماشین جدید دور می‌کند و سپس با فشار دادن سرش او را به سمت درهای باز یک کافه می‌راند. و اما انتشار این ویدئوی تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی با واکنش‌های بسیاری همراه شد و به دنبال آن «فولکس واگن» در بیانیه‌ای ضمن عذرخواهی، عنوان کرد: «بدون تردید این فیلم نامناسب و بی‌مزه است.»

کاربران بسیاری معتقدند این ویدئو تبلیغاتی آگاهانه و تعمدی با مضمون نژادپرستی، توهین و تحقیر ساخته شده است و خالق این اثر قصد داشته است برتری افراد رنگین پوست بر سیاه‌پوستان را عنوان کند. کاربرانی نیز به عبارت نوشته شده بر بالای ساختمانی که مرد سیاه پوستی به آنجا رانده شد اشاره می‌کنند و معنا و مفهوم آن را استعمار عنوان می‌کنند. جمعی از کاربران نیز ضمن تاکید بر زشت و ناپسند بودن این ویدئوی تبلیغاتی، به مجوز انتشار این اثر اشاره می‌کند که بدون توجه به چنین توهین واضح و روشنی اجازه‌ی پخش آن داده شد.

View this post on Instagram

A post shared by فروشگاه تخصصی اول اپشن (@aval.option) on

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان