جزئیات پرداخت پاداش مناطق محروم در آموزش و پرورش

بخشنامه پرداخت پاداش مناطق محروم توسط آموزش و پرورش ابلاغ شد؛ براین اساس پرداخت فوق العاده به کارمندانی که در این مناطق داوطلبانه خدمت کردند بلامانع است.

جزئیات پرداخت پاداش مناطق محروم در آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش بخشنامه پرداخت پاداش مناطق محروم را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: پیرو بند 3 بخشنامه مورخ 20 دی ماه 94 در ارتباط با پرداخت پاداش مناطق محروم اعلام می‌شود قانون جذب نیروی انسانی در مناطق محروم، دورافتاده و مناطق جنگی مصوب 7 اسفند 67 مجلس و آیین‌نامه و مصوبات مربوط به آن دو تکلیف برای دستگاه‌های اجرایی ایجاد کرده است:

الف- پرداخت فوق العاده جذب و نگهداری به کارکنان رسمی و ثابت شاغل در نقاط محروم و دورافتاده و مناطق جنگی "ماده 1 قانون"

ب- پرداخت حقوق و فوق العاده یک ماه مرخصی علاوه بر مرخصی استحقاقی استفاده نشده در مدت خدمت در مناطق فوق "ماده 2 قانون"

1. عبارت مذکور در ماده 4 قانون جذب نیروی انسانی در نقاط محروم، دورافتاده و مناطق جنگی مصوب 7 اسفند 67 مقرر داشته "افرادی که طبق قوانین موضوعه کشور موظف به انجام وظیفه در مناطق محروم دورافتاده و مناطق جنگی هستند از شمول این قانون مستثنی هستند" بنابراین کارکنانی که به موجب قانون موظف به خدمت در این مناطق باشند و حضور آنها داوطلبانه نبوده است نمی‌توانند از تسهیلات استفاده کنند.

2. به استناد بند یک ماده 68، ماده 78 و ماده 127 قانون مدیریت خدمات کشوری تمام مبانی پرداخت خارج از ضوابط و مقررات فصل 10 قانون مذکور از تاریخ لازم الاجرا شدن قانون ملغی شده و در نتیجه تا قبل از لازم الاجرا شدن قانون مدیریت قابلیت استناد بوده و پس از آن لغو شده است.

با توجه به مراتب فوق پرداخت فوق العاده و هزینه مرخصی به کارمندان رسمی و ثابت که در این مناطق به صورت داوطلبانه خدمت کرده‌اند تا لازم الاجرا شدن قانون مدیریت خدمات کشوری بلامانع خواهد بود.

3. مرخصی مناطق محروم صرفاً مطابق رأی وحدت رویه مورخ یک بهمن 89 هیئت عمومی دیوان عدالت اداری و براساس آخرین حقوق دریافتی در زمان اشتغال قابل پرداخت است و بقیه موارد مشمول این رأی نیست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان