کوه خاییز کهگیلویه در محاصره آتش

یاسوج - ایرنا - رئیس اداره محیط زیست کهگیلویه گفت: شعله‌های آتش از ساعت ۱۹ پنجشنبه تاکنون بر دامنه‌های منطقه حفاظت شده خاییز در حال توسعه است.

کوه خاییز کهگیلویه در محاصره آتش

روح الله عزیزی روز جمعه در گفت وگوبا ایرنا اظهار داشت: با شروع آتش سوزی از منطقه پادوک نیروهای محیط زیست بصورت پیاده به منطقه اعزام شدند.

وی با اشاره به صعب العبور بودن منطقه بیان کرد: ماموران پس از چهارساعت پیاده روی برای رسیدن به منطقه دچار آتش سوزی فعالیت خود را شروع کردند.

عزیزی تصریح کرد: هم اکنون شعله های آتش بخش وسیعی از منطقه حفاظت شده را فرا گرفته و با توجه به نبود هیچ گونه تجهیزاتی اطفای آتش غیر ممکن است.

وی اضافه کرد: با توجه به وجود علفزارهای پر پشت نزدیک شدن شعله های آتش به روستاهای دامنه کوه زنگ خطری است که نیازمند همکاری همه نهادها هستیم.

منطقه حفاظت شده خاییز با مساحتی بالغ بر 33 هزارو 385 هکتار طی مصوبه شماره 163 مورخ 23/‏10/‏77‬ شورای عالی حفاظت محیط زیست در ردیف مناطق حفاظت شده کشور قرار گرفت.

پوشش گیاهی منطقه بلوط (گونه غالب) بنه، کلخنگ، بادام وحشی، ارژن، خوشک، گون، گیاهان دارویی و گونه‌هایی از خانواده گندمیان است و گونه‌های جانوری شامل: کل و بز، گرگ، کفتار، شغال، روباه، تشی، کاراکال، پلنگ و پرندگانی از جمله کبک، تیهو، بحری و دلیجه است.

شاخص‌ترین گونه جانوری این منطقه حفاظت شده خاییز کل و بز است که این منطقه را از مطلوب‌ترین زیستگاه‌های کل و بز کشور قرار داده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان