آتش زدن کاه و کلش مزارع در کهگیلویه وبویراحمد ممنوع است

یاسوج – ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد هشدار داد که هرگونه آتش سوزی کاه و کلش در زمین های کشاورزی و در سطح باغات و مزارع از سوی کشاورزان این استان تا اطلاع بعدی ممنوع و در صورت مشاهده برای افراد خاطی پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

آتش زدن کاه و کلش مزارع در کهگیلویه وبویراحمد ممنوع است

الیاس تاج الدینی امروز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته آتش زدن بقایا و کاه و کلش در زمین های زراعی از سوی کشاورزان یکی از علت های عمده آتشسوزیهاست که برخی کشاورزان ناآگاهانه در آن سهیم می باشند.

آتش زدن کاه و کلش محصولات کشاورزی علاوه براینکه توان خاک را کم می‌کند و بدان ضرر می‌رساند موجب آلوده شدن هوا نیز می‌شود که گاه با وزش باد و مهیابودن شرایط گسترده شده و آنقدر بزرگ می‌شود که می‌تواند جنگل و عرصه طبیعی را به آتش بکشاند.

برخی کشاورزان با هدف افزایش بهره وری محصول، به آتش زدن پس چر و کلش محصول خود اقدام می‌کنند.

تاج الدینی به آش سوزی بخشی عمده ای از جنگل ها و منابع طبیعی و گیاهی استان در شهرستان های گچساران و کهگیلویه ظرف یک هفته گذشته تاکنون اشاره کرد و از تمامی ادارات و زیرمجموعه سازمان جهاد کشاوری استان خواست موقع بروز آتش سوزی ها در آماده باش کامل و با تمامی توان و نیروی انسانی و لجستیکی برای کمک و پشتیبانی به منابع طبیعی استان برای اطفای حریق باشند.

وی ابراز داشت: بدون شک در صورت درخواست کمک منابع طبیعی استان و مدیریت بحران استانداری مبنی بر کمک خواستن از سوی زیرمجموعه های مربوط به سازماان جهاد کشاورزی و کمترین کوتاهی و سهل انگاری در این زمینه با مدیران و کارکنان خاطی برخورد لازم و قاطع صورت می گیرد.

350 هکتار از جنگل ها و مراتع مناطق مختلف شهرستان گچساران تابستان گذشته طعمه حریق شد،90 درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان 70 درصد مرتع و جنگل است.20 هکتار از بادامستان‌های روستای چیر در منطقه قلعه دژ شهرستان کهگیلویه روز گذشته در آتش سوخت.

کهگیلویه بویراحمد حدود 900 هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان