هوای آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: میانگین دمای آذربایجان‌غربی طی هفته آینده بین سه تا چهار درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد یافت.

هوای آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود

اردلان محمدپور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده تداوم پایداری هوا و روند افزایش دما در طول هفته آینده خواهد بود.

وی ادامه داد: از بعدازظهر امروز نیز وزش باد به نسبت شدید در منطقه شروع خواهد شد که تا فردا عصر ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته نیز بارش‌های پراکنده و در برخی از مناطق مستعد شمال استان اتفاق افتاده که کمتر از یک میلی‌متر بوده است.

رییس اداره هواشناسی مهاباد عنوان کرد: در این مدت تکاب با 6 درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین و پلدشت با دمای 35 درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر استان گزارش شد و دمای هوای ارومیه بین 14 و 30 درجه و مهاباد بین 14 و 34 درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

آذربایجان‌غربی در یک منطقه کوهستانی با میانگین بارش سالانه 340 میلی‌متر بارندگی واقع است و از اواسط خردادماه به تدریج دمای هوا افزایش یافته و این افزایش دما تا اواخر شهریور ادامه می‌یابد.

آذربایجان‌غربی در مجموع 18 ایستگاه فرعی و اصلی هواشناسی دارد و ایستگاه هواشناسی مهاباد یکی از ایستگاه‌های اصلی هواشناسی «سینوپتیک» استان است که در طول شبانه‌روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازگیری و ثبت می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان