امام جمعه زاهدان: امر تعلیم و تربیت باید به صورت تشکیلاتی انجام شود

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: امر تعلیم و تربیت باید به صورت تشکیلاتی و با انسجام بیشتر انجام و در این جهت جنبه‌های مدیریتی و محتوایی در نظر گرفته شود.

امام جمعه زاهدان: امر تعلیم و تربیت باید به صورت تشکیلاتی انجام شود

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی روز جمعه در دیدار با اعضای موسسه فرهنگی مهدی‌(عج)یاوران زاهدان، اظهار داشت: کار تربیتی از سنین پایین شروع شده و تا دانشگاه و حوزه علمیه ادامه پیدا می‌کند و باید در هر مقطع سنی از مدل خاص آن مقطع استفاده شود.
امام جمعه زاهدان خطاب به اعضای این موسسه تربیتی، عنوان کرد: وجه تمایز فعالیت‌های شما با اقداماتی که در خارج و بعضا داخل کشور انجام می‌شود مقوله تربیت دینی و دغدغه‌مندی است.
نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان ضمن تأکید بر اتقان و استحکام کار تربیتی در راستای ایجاد انگیزه و جلب اعتماد، بیان کرد: کار تربیت دینی ابعاد مختلفی دارد که یک بخش آن برخورداری از تخصص است، البته باید از تجربیات دیگران نیز بهره گرفته شود.
حجت الاسلام و المسلمین محامی تصریح کرد: کار تعلیم و تربیت باید به صورت تشکیلاتی و با انسجام بیشتر صورت گرفته و باید در این جهت جنبه‌های مدیریتی و محتوایی در نظر گرفته شود.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: مدیریت حوزه علمیه و مدرسه در ظاهر دارای شباهت بوده اما در واقع کاملا متفاوت هستند و استانداردهای لازم در کار آموزش و تعلیم و تربیت باید مورد توجه قرار داشته باشد.
وی ادامه داد: برنامه‌ریزی و گام‌به‌گام جلو رفتن برای رسیدن به اهداف در کار تعلیم و تربیت، امری مهم بوده و کارها باید به تناسب توان گسترش پیدا کند.
حجت الاسلام و المسلمین محامی تاکید کرد: کیفیت‌گرایی باید در امر تعلیم و تربیت بیشتر از کمیت‌گرایی مورد توجه قرار داشته باشد.
رییس شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستانخاطرنشان کرد: تعلیم و تربیت از بخش‌هایی است که عمل خوب و بدمان در طولانی‌مدت خود را نشان می‌دهد.
وی خطاب به فعالان موسسه فرهنگی مهدی یاوران زاهدان گفت: باید به گونه‌ای در این زمینه فعالیت کنید که مدل کارتان به‌عنوان یک الگو در جامعه مطرح شود و پس از هر مقطع زمانی، یک ارزیابی از نوع فعالیت و کارتان داشته باشید تا به نقاط قوت و ضعفتان در راستای هرچه بهتر شدن کار دست پیدا کنید.

مدیر موسسه فرهنگی و تربیتی مهدی(عج)‌یاوران زاهدان نیز در این دیدار اظهارداشت: یکی از خلاهای موجود در استان عدم انسجام نیروهای مسجدی و هیئتی برای انجام فعالیت است.
حجت‌الاسلام حسین کده‌ای افزود: موسسه فرهنگی و تربیتی مهدی(عج)‌یاوران به دنبال جمع‌کردن نیروهای مسجدی و هیئتی است با چشم‌انداز تربیت افرادی مثل شهیدان چمران و امام موسی صدر که ازنظر علمی، اخلاقی و روحیه خدمت به مردم سرآمد باشند.
وی بیان کرد: در چند سالی که از فعالیت این موسسه می‌گذرد تاکنون از ظرفیت طلبه‌ها و اساتید دانشگاه بهره گرفته شده و هم‌اینک تعداد قابل‌توجهی نیز در بخش‌های مختلف از خردسالی تا دانشگاه و حوزه‌های علمیه در حال تربیت شدن با بهره‌گیری از اساتید مجرب است و خروجی‌های خوبی در سال‌های اخیر کسب کرده‌ایم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان