درخواست تحقیق درباره کشته شدن رنگین پوستان آمریکا به دست پلیس

تهران – ایرنا – کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه در پی چند مورد کشتار آمریکائیان آفریقایی تبار توسط نیروهای پلیس، از وزارت دادگستری این کشور درخواست کرد در باره بدرفتاری سازماندهی شده پلیس تحقیق کند.

درخواست تحقیق درباره کشته شدن رنگین پوستان آمریکا به دست پلیس

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن؛ مجلس نمایندگان آمریکا که تحت تسط دمکرات ها قرار دارد و دیگر اعضای دمکرات این نهاد در نامه ای به ویلیام بار دادستان کل و وزیر دادگستری آمریکا نوشتند: کشتار جرج فلوید در مینیاپولیس و برونا تایلور در لوئیزویل کنتاکی، پرسش هایی در باره مشارکت پلیس در اقدامات متناقض با قانون اساسی، ایجاد کرده است.

ندلر در این نامه همچنین خواستار تحقیق وزارت دادگستری در باره فرماندهان نیروهای انتظامی و پلیس شده که مسئول تحقیق در باره مرگ یک سپاهپوست غیرمسلح دیگر به نام احمد آربری شده است که هنگام دویدن در یک محله جورجیا توسط یک افسر پیشین پلیس و پسرش کشته شد.

کشته شدن فلوید، آربری و تایلور توجه همگانی و سراسری در ایالات متحده را به این جنایت ها جلب کرده است و مدافعان حقوق بشر می گویند که اینها تازه ترین موارد در  پیشینه طولانی حملات نژادپرستانه به مردان و زنان غیرمسلح سیاهپوست توسط ماموران پلیس یا سفیدپوستان دیگر به شمار می رود.

کشته شدن فلوید 46 ساله در پی انتشار گسترده تصاویری مامور پلیسی که با زانو روی گردن وی فشار می آورد و مرگ اریک گارنر در سال 2014 در نیویورک که منجر به پدید آمدن "جنبش زندگی سیاهان مهم است"، شد، موجب برپایی تظاهرات و اعتراض های خشونت آمیزی در چند روز گذشته در شهرهای گوناگون ایالات متحده شده است.
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان