حمایت از تولیدات دانش‌بنیان با ارز صادرات

مدیرعامل صندوق توسعه ملی با اشاره به اجرای سیاست‌های مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، گفت: با تخصیص ارز صادرات از تولیدات دانش بنیان پشتیبانی و حمایت خواهیم کرد.

حمایت از تولیدات دانش‌بنیان با ارز صادرات

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، غلامحسین مظفری در نشست با معاون وزیر اقتصاد و مدیرعامل صندوق توسعه ملی در خصوص زیر ساخت‌های موجود منطقه آزاد کیش به منظور توسعه دانشگاه ها و جذب دانشجوهای خارجی در این منطقه اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌ها و تمهیدات خوبی برای جذب دانشجویان مقیم خارج از کشور و دانشجویان خارجی در این منطقه پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه بخش عمده 6600 دانشجوی جذب شده در دانشگاه‌های جزره کیش در مقاطع تحصیلی دکترا و تحصیلات تکمیلی مشغول به آموزش هستند. 

وی با اشاره به لزوم اهمیت دانشگاه‌های برند و برتر کشور در قالب پردیس‌های بین‌المللی در جزیره کیش، افزود: می توانیم با بهره گیری از ظرفیت مجموعه های توانمند بخش غیر دولتی و دولتی غیر‌علمی در کنسرسیوم‌های دانشگاه های بین المللی سرمایه گذاری کنیم تا زیرساخت های موجود در این منطقه تقویت شود.

سیدحمید پورمحمدی معاون وزیر اقتصاد نیز در این نشست اظهار کرد: با جذب قابل توجهی از دانشجویان داخلی و خارجی در 7 پردیس بین المللی کیش می توانیم جهشی در منطقه آزاد کیش ایجاد کنیم که این منطقه نه تنها به عنوان جزیره گردشگری ماموریت خود را ادامه می دهد به عنوان مرکز علمی ایران میان مناطق آزاد کشور نیز مطرح شود. 

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت های بسیار بزرگی که دانشگاه های مهم و تراز اول کشور در این منطقه ایجاد کرده است، جزیره کیش می تواند به عنوان هاپ علمی در کشور پیشرو باشد.

وی با اشاره به تسهیل در امر مبادلات ارزی از طریق تجهیزات و زیرساخت های موجود و تبدیل جزیره کیش به هاب علمی کشور عنوان کرد: یکی از موضوعات فعلی دانشگاه ها، دانشجوها و حمایت هایی که دولت باید از این مجموعه ها انجام دهد از قیبل تسهیلات لازم از طریق تسهیل در امر مبادلات ارزی از طریق تجهیزات و زیرساخت هایی هست که برای هر کدام راه کارهایی تعریف شد که با پیگیری های صورت گرفته این موضوعات در آینده نزدیک به نتیجه خواهد رسید.

وی افزود: با مشارکت دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی و واحدهای تولیدی با دانشگاه های مطرح کشور؛ تبدیل جزیره کیش به هاپ علمی کشور تحقق می یابد.

مدیرعامل صندوق توسعه ملی نیز  بر لزوم اهمیت فعالیت دانشگاه ها برای  نوآوری ایده های فنی، علمی و دانش بنیان در این منطقه تاکید کرد و گفت: بر اساس سیاست‌های مورد تاکید رهبر معظم انقلاب از تولیدات دانش بنیان پشتیبانی و حمایت خواهیم کرد؛ صندوق توسعه ملی با حمایت از تولیدات دانش بنیان که پرورش یافته این دانشگاه‌هاست می تواند ایده‌های فنی این دانشگاه‌ها که متمایز و نوآور هستند تجار‌سازی کند.

شهیدزاده در رابطه با تجاری سازی ایده های فنی و صادرات محور افزود:  ارز در نظر گرفته شده برای صادرات با نرخ 11درصد در اختیار بخش‌های مربوطه که تولیدات داخلی دارند، قرار می‌گیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان