پلیس قاتل شهروند سیاهپوست آمریکایی با وثیقه آزاد شد

تهران – ایرنا - «درک شووین»  (Derek Chauvin) پلیس سفید پوست آمریکایی که اقدام او در قتل یک شهروند سیاهپوست در ایالت مینه سوتا باعث براه افتادن موج گسترده خشم و اعتراض مردم در سراسر آمریکا شده است، ساعاتی بعد از بازداشت شدن در روز گذشته، با سپردن وثیقه ۵۰۰ هزار دلاری آزاد شد.

پلیس قاتل شهروند سیاهپوست آمریکایی با وثیقه آزاد شد

تارنمای  خبری «دیلی میل» روز شنبه با انتشار این خبر گزارش داد: درک شووین پلیس سفید پوست شهر مینیاپولیس که متهم به قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکایی از سوی دادگاه شد؛ اما با وثیقه 500 هزار دلاری آزاد شد. 
بنابراین گزارش  «مایک فریمن»  (Mike Freeman) دادستان ناحیه «هنپین»  (Hennepin) مینه سوتا،  این پلیس را که در روز جمعه بازداشت شده بود به قتل «درجه سه» متهم کرد. 

برخی گزارش ها نیز حاکی است همسر این پلیس آمریکایی در اعتراض به اقدام شوهرش، درخواست طلاق داده است.

فرمانده شهر مینیاپولیس در این شهر حکومت نظامی اعلام کرده اما مردم خشمگین و معترض به این اقدام نژادپرستانه پلیس آمریکا، بدون اعتنا به حکومت نظامی همچنان در خیابان ها حضور دارند و اعتراض ها در سراسر آمریکا ادامه دارد. پلیس تعدادی از افراد معترض در ایالت مینه سوتا را دستگیر کرده است.
اعتراض‌های گسترده مردم آمریکا به اقدام این پلیس سفید پوست در قتل جورج فلوید و رفتار غیرانسانی وی، اکنون ابعاد گسترده‌تری یافته و موج اعتراض‌ها سراسر آمریکا را فراگرفته است. 
این اقدام نژادپرستانه همچنین موجی از واکنش‌های اعتراضی را از سوی مقامات عالی و مردم کشورهای مختلف جهان بدنبال داشته و این واکنش‌ها ادامه دارد. 

جورج فلوید، مرد سیاه‌پوستی که روز ششم خرداد پس از آنکه درک شووین با فشار دادن زانو به پشت گردن وی، رو زمین قرار داده بود و در نهایت در بازداشت پلیس جان سپرد. 
اگرچه پلیس قاتل جورج فلوید بازداشت شده اما این اقدام، نتوانسته آتش خشم مردم آمریکا را فرو نشاند. 
هم اکنون موج اعتراض‌ها به این اقدام نژاد پرستانه تا پشت درهای کاخ سفید رسیده بطوریکه نیروهای ویژه ضد شورش برای متفرق کردن معترضان اقدام به شلیک گاز اشک آور کردند. 

**1302**
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان