جشنواره فیلم تلوراید با وجود کرونا حضوری برگزار می‌شود

تهران- ایرنا-با وجود آن که شیوع کرونا باعث لغو یا تغییر در شکل برگزاری بسیاری از رویدادهای سینمایی امسال شد، ۴۷مین دوره از «جشنواره بین‌المللی فیلم تلوراید» به صورت حضوری به کار خود ادامه می‌دهد.

جشنواره فیلم تلوراید با وجود کرونا حضوری برگزار می‌شود

به گزارش ایندی‌وایر، مسئولان برگزاری جشنواره تلوراید (Telluride) دیروز (جمعه) به رسانه‌ها اعلام کردند که این جشنواره سینمایی با وجود ادامه نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا، از پنجشنبه 3 سپتامبر (13 شهریور) در کلرادوی آمریکا آغاز به کار خواهد کرد. تاریخ اعلام شده یک روز جلوتر از برنامه زمانی معمول برای برگزاری این جشنواره است که قرار بود امسال از 4 تا 7 سپتامبر (17-14 شهریور) برگزار شود.

در ایمیل ارسالی از برگزارکنندگان جشنواره تلوراید به رسانه‌های خبری، آمده است: امروز با شما تماس گرفتیم تا اعلام کنیم که سخت در تلاشیم تا برای جشنواره امسال محیطی امن و شاد ایجاد کنیم. (به 47مین دوره جشنواره تلوراید) یک روز اضافه شده است تا فاصله زمانی بیشتری بین پخش فیلم‌ها وجود داشته باشد و بتوان تمام تغییرات و تنظیمات امنیتی لازم را که این روزها همه شما فارغ از محل زندگیتان با آن‌ها آشنا هستید، اعمال کرد.

در بخش دیگری از این ایمیل درباره علت خودداری از لغو این رویداد آمده است: درباره برگزاری جشنواره امسال مصمم بودیم، قطعیتی که عمدتا با نظرات افراد عضو جامعه ما تقویت شد. این جامعه درک می‌کند که فیلم‌ها دستگاه‌های همدلی هستند و اینکه وقتی ما همگی برای تماشای شکوه سینما گرد هم جمع می‌شویم، معجزه اتفاق می‌افتد. معتقدیم که جهانمان امروز بیش از هر زمان دیگری به نور سینما و همدردی و کیمیای داستان‌سرایی احساسی ناشی از آن، نیاز دارد. ما به بحرانی که جهان با آن روبه‌روست واقفیم. ما هم ترس و استیصال را حس می‌کنیم. به همین علت است که به رعایت تمام دستورالعمل‌های توصیه شده از سوی جامعه علمی که با آن مشاوره می‌کنیم، متعهدیم. جشنواره امسال مثل هر سال یک رویداد تجاری نخواهد بود. همه‌چیز حس و حال متفاوتی خواهد داشت. راحتی و امنیت شما برای ما در بالاترین درجه اهمیت است.

با این وجود، برگزارکنندگان جشنواره تلوراید در اطلاعیه خود اذعان کردند که بدون تردید این رویداد سینمایی امسال به دلیل بحران شیوع کرونا بسیاری از شرکت کنندگان همیشگی خود را از دست خواهد داد.

خبر برگزاری حضوری این رویداد سینمایی در حالی منتشر می‌شود که بسیاری از جشنواره‌های معتبر و بزرگ چون جشنواره کن، برلین، توکیو، ساندنس، تورنتو، لوکارنو و کارلوی‌واری به دلیل شیوع کرونا لغو شده یا به صورت مجازی برگزار خواهند شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان