اقتصاد روسیه ۱۲ درصد در آوریل نسبت به سال قبل کوچکتر شد

اقتصاد روسیه در ماه آوریل ۱۲ درصد نسبت به سال گذشته میلادی کوچکتر شد و پیش بینی می شود اقتصاد این کشور در کل سال ۲۰۲۰ ، ۵ درصد کوچک شود.

اقتصاد روسیه 12 درصد در آوریل نسبت به سال قبل کوچکتر شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، اقتصاد روسیه در ماه آوریل 12 درصد نسبت به سال گذشته میلادی کوچکتر شد. روسیه آخرین بار چنین سقوطی را در ماه مه 2009 تجربه کرده بود.

 پس از سقوط قیمت نفت، اصلی ترین صادرات روسیه، و تضعیف روبل به خاطر همه گیری ویروس کرونا و همچنین کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی این کشور جهت رونق اقتصاد، سلامت اقتصاد روسیه در کانون توجه قرار گرفته است.

 وزارت اقتصاد روسیه اعلام کرد بخش های اقتصادی که تمرکز آنها بر تقاضای مصرف کنندگان بوده، بیشترین رکود را در ماه آوریل داشتند. روسیه در کل ماه آوریل در قرنطینه شدیدی به سر می برد.

 تولید ناخالص داخلی روسیه در 4 ماه اول سال جاری میلادی، 1.9 درصد به صورت سالانه کاهش یافت. وزارت اقتصاد روسیه نرخ رشد تولید ناخالص داخلی روسیه را در ماه مارس 0.8 اعلام کرد، در حالی که قبلاً 0.9درصد گزارش شده بود.

 این وزارتخانه پیش بینی می کند اقتصاد روسیه در کل سال 2020 ، 5 درصد کوچک شود.

 اطلاعات نشان می‌دهد خرده‌فروشی در روسیه در ماه آوریل بیش از حد انتظار کاهش یافته و نرخ بیکاری بالاتر از حد پیش بینی شده بوده است. همه گیری ویروس کرونا رشد اقتصادی روسیه را متوقف کرده است. این کشور در حال حاضر در رتبه سوم جهان از نظر موارد ابتلا به ویروس کرونا قرار دارد.

 بانک مرکزی روسیه آمادگی خود را برای کاهش نرخ بهره در ماه آینده اعلام کرد. نرخ بهره در حال حاضر 5.5 درصد است. انتظار می رود با پایین آمدن نرخ بهره و آسانتر شدن وام گیری، از اقتصاد روسیه حمایت شود.

 148

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان