استاندار: مساجد اصفهان برای نمازهای روزانه بازگشایی می‌شود

اصفهان- ایرنا - استاندار اصفهان گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، مساجد این استان برای برپایی نمازهای روزانه بازگشایی می‌شود.

استاندار: مساجد اصفهان برای نمازهای روزانه بازگشایی می‌شود

عباس رضایی روز شنبه در حاشیه حضور ویدئو کنفرانس خود در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در گفت و گو با ایرنا افزود: این بازگشایی صرفا برای برپایی نمازهای روزانه است و ممنوعیت سایر برنامه‌ها از جمله برگزاری مراسم ترحیم و امثال آن در مساجد ادامه دارد.
وی با بیان اینکه مردم ما باید تمهیدات زندگی با کرونا را رعایت کنند، ادامه داد: شرایط کنونی عادی نیست و شواهد و قرائن نشان می‌دهد این ویروس به راحتی دست از سر جامعه بر نمی‌دارد.
استاندار اصفهان با اشاره به گزارش و ابراز نگرانی وزیر بهداشت از عادی تلقی شدن وضعیت توسط مردم، تاکید کرد: بر اساس این گزارش برخی استان‌ها به دلیل توجه به برخی آداب و رسوم برخی دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود و نگرانی‌هایی را در این مناطق بوجود آورده است.
وی اضافه کرد: البته استان اصفهان جز این چند استان‌ها نیست ولی همه باید توجه  داشته باشیم که سبک زندگی امروز ما باید از قبل متفاوت باشد و لذا حتی تجمع خانوادگی باید مبتنی بر رعایت نکات بهداشتی و اعمال برخی محرودیت‌ها باشد.
رضایی خاطرنشان کرد: مردم ما باید بدانند برخی امور مثل ممنوعیت دست دادن، اعمال محدودیت‌ها در معاشرت‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی جز تکالیف انسانی، اخلاقی و حتی شرعی است زیرا مربوط به حفظ سلامتی و جان انسان‌هاست.
وی با اشاره به دیدگاه متخصصان پزشکی گفت: روند بیماری نشان داده است، این ویروس موتاسیون و تغییر شکل دارد و همین مساله موجب غیرقابل پیش بینی بدون  شرایط آینده می‌شود و لذا باید با رعایت احتیاط فعالیت‌های روزمره را ادامه دهیم.
موتاسیون (Mutation) یک تغییر ژنتیکی است که صفات‌زیستی بعضی از افراد یک گونه را تغییر می‌دهد.
استاندار اصفهان تاکید کرد: از همین رو امروز با برخی از علائم این بیماری مواجه هستیم که با علائم گذشته مثل سرفه، گلودرد، سردرد و امثال آن متفاوت است و بنابر این مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید فعالیت‌های خود را پیگیری کنند و بدانند که بازگشایی‌ها به معنای منتفی شدن بیماری و عادی شدن شرایط نیست.
وی گفت: افزایش ساعت کار مجمتع‌های تجاری از دیگر مصوبات جلسه امروز ستاد ملی بود.

به گفته رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر روز جمعه نهم خرداد 1399،  146 هزار و 668 نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 50 تن  در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و 677 تن رسید.
در 24 ساعت گذشته، 15 استان فاقد فوتی و پنج استان، فقط یک مورد فوتی ناشی از بیماری کووید19 گزارش شده است. 
وضعیت استان خوزستان، همچنان قرمز است.استان های خراسان رضوی، آذربایجان های شرقی و غربی، لرستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان و مازندران در وضعیت هشدار قرار دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان