بیش از ۱۰ هزار نفر در خراسان جنوبی متقاضی مسکن شدند

بیرجند - ایرنا - معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در مرحله اول و دوم طرح اقدام ملی مسکن ۱۰ هزار و ۱۵۰ نفر از خراسان جنوبی ثبت‌نام کرده‌اند که پنج هزار نفر در شهرستان بیرجند و پنج هزار و ۱۵۰ نفر در سایر شهرستان‌های استان هستند.

بیش از 10 هزار نفر در خراسان جنوبی متقاضی مسکن شدند

حسن علیزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افرادی که در مرحله اول طرح اقدام ملی ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند، پالایش اطلاعات انجام شده و اکنون به مرحله بارگذاری مدارک در سایت رسیده‌اند.

وی تصریح کرد: افرادی که مرحله دوم در زمان شیوع کرونا ثبت‌نام کرده‌اند هم به مرحله پالایش رسیده‌اند که بعد از تایید اطلاعات به بارگذاری مدارک خواهند رسید.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به سهمیه فرهنگیان از طرح اقدام ملی مسکن گفت: ثبت‌نام فرهنگیان در سایتی که وزارت آموزش و پرورش تشکیل داده، انجام شده و پالایش آنها از طریق 2 وزارتخانه انجام می‌شود که تعدادی هم تایید شده‌اند.

وی افزود: تاکنون 223 نفر از فرهنگیان استان که برای طرح اقدام ملی ثبت‌نام کرده‌اند، تایید نهایی و به راه و شهرسازی معرفی شده‌اند.

علیزاده با بیان اینکه پیش بینی لازم برای تامین زمین مسکن اقدام ملی در استان انجام شده است گفت: برای متقاضیان شهر بیرجند سایت 27 هکتاری پیش بینی شده که قابلیت ساخت سه هزار و 500 واحد را دارد و فرهنگیان نیز در همین سایت ساماندهی خواهند شد.

وی افزود: برای سایر متقاضیان در استان نیز نزدیک به 19 هکتار زمین در شهرهای مختلف به بنیاد مسکن تحویل شده تا ساماندهی شهرهای زیر 100 هزار نفر را انجام دهند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار داشت:به محض اینکه اطلاعات کامل متقاضیان در سامانه بارگذاری شود حسابی از طریق بانک مسکن برای افراد واجد شرایط افتتاح و پیامک اولین واریزی به متقاضیان ارسال خواهد شد.

وی عنوان کرد: واریزی در شهر بیرجند برای مرحله اول 40 میلیون تومان و مابقی شهرها 30 میلیون تومان است.

علیزاده با اشاره به مراحل ساخت مسکن طرح اقدام ملی گفت: تعدادی زمین به خیران مسکن ساز در استان برای اجرای این طرح واگذار شده که تاکنون خاکبرداری 180 واحد نیز انجام شده است و به دنبال اخذ پروانه هستند.

وی اضافه کرد: برای برخی واحدها هم زمین به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) واگذار و پیمانکار مربوطه مشخص شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ساخت 720 واحد نیز به تعاونی ارتش واگذار شده که در حال اخذ پروانه ساختمانی هستند.

وی به آغاز فرایند تکمیل اطلاعات متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و افزود: آن دسته از متقاضیانی که در مرحله اول و دوم ثبت‌نام طرح اقدام ملی اقدام کرده‌اند، باید طبق برنامه زمان‌بندی با مراجعه به سایت tem.mrud.ir  نسبت به تکمیل ثبت‌نام خود اقدام کنند.

وی اظهار داشت: متقاضیان تایید شده مرحله اول ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن که به هر دلیل مدارک مورد نیاز را به اداره کل راه و شهرسازی  تحویل نداده‌ یا در سامانه طرح اقدام ملی مسکن بارگذاری نکرده‌اند بعد از دریافت پیامک از طریق سامانه طرح اقدام ملی مسکن می‌توانند با مراجعه به بخش «پیگیری درخواست» در سایت tem.mrud.ir نسبت به این کار اقدام کنند.

علیزاده تصریح کرد: زمان مراجعه هر متقاضی برای بارگذاری مدارک از طریق پیامک به آنها اعلام می‌شود و لازم است متقاضیان صرفا مطابق با زمان اعلام شده به سامانه مراجعه و اقدام به بارگذاری مدارک خود کنند.

وی گفت: همچنین تمامی متقاضیان ثبت‌نام شده در مرحله دوم ثبت‌نام و نیز افرادی که به دلیل شرایط فاصله گذاری اجتماعی ناشی از شیوع ویروس کرونا در فاز دوم صرفا کد ملی خود را به سامانه پیامکی طرح اقدام ملی مسکن ارسال کرده‌اند برای ثبت‌نام و بارگذاری مدارک از روز سه‌شنبه 13 خرداد تا اطلاع ثانوی می‌توانند با مراجعه به بخش پیگیری درخواست در سامانه طرح اقدام ملی مسکن به نشانی tem.mrud.ir  نسبت به تکمیل اطلاعات اقدام کنند.

وی ادامه داد: زمان‌بندی ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی متقاضیان مرحله اول و دوم، زمان‌بندی ثبت اعتراض به نتایج پالایش متقاضیان مرحله اول و نیز زمان‌بندی بارگذاری مدارک توسط متقاضیان تایید شده در مرحله دوم نیز اعلام خواهد شد.

طرح «اقدام ملی تولید و عرضه مسکن» یکی از مهم‌ترین اقدامات وزارت راه و شهرسازی در دولت دوازدهم برای رونق دادن به تولید مسکن در کشور بوده و بر مبنای آن قرار است 400 هزار واحد مسکونی تا سال 1400 در کشور ساخته شود که از این تعداد 200 هزار واحد در شهرهای جدید، 100 هزار واحد در بافت فرسوده و 100 هزار واحد مسکونی نیز سهم بنیاد مسکن است.

براساس مطالعات انجام شده نیاز مسکن استان خراسان جنوبی تا سال 1400 معادل 28 هزار واحد مسکونی است.

استان خراسان جنوبی با 11 شهرستان بیش از 768 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد 453 هزار نفر شهری ( 59 درصد) و حدود 315 هزار نفر در مناطق روستایی مستقر هستند.

براساس آخرین آمار مجموع خانوار شهری و روستایی استان 223 هزار خانوار بوده که از این تعداد 129 هزار خانوار شهری و 95 هزار خانوار روستایی هستند اما تعداد واحدهای مسکونی استان 214 هزار واحد است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان