رکورد گرمترین روز ۵۰ سال گذشته در اراک زده شد

اراک - ایرنا - مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: رکود گرمترین روز نیم قرن اخیر در اراک نهم خرداد ماه جاری زده شد.

رکورد گرمترین روز 50 سال گذشته در اراک زده شد

«رضا مرادی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیشینه دمای اراک در روز گذشته(جمعه) در بالاترین حد خود به 34 و 6 دهم درجه سانتیگراد بالای صفر رسید که در به طور میانگین در قیاس با سال‌های قبل می‌بایست درجه حرارتی حدود  29 و 2 دهم درجه سانتیگراد بالای صفر باشد.

وی بیان کرد: این امر به دلیل توسعه پر ارتفاع جنب حاره‌ای و شروع زودهنگام الگوی تابستانه در کشور و استان مرکزی ایجاد شده  و  پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که  تا روز چهارشنبه هفته جاری تغییر چندانی در دمای هوا رخ نمی‌دهد و تنها تا روز دوشنبه دمای شبانه در اراک حدود 2 درجه خنک‌تر خواهد بود.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: بررسی‌ها بیانگر شرایط  پایداری هوا و آسمانی صاف تا قسمتی ابری برای استان تا روز دوشنبه است و در این مدت احتمال دارد در ساعات بعدازظهر سرعت وزش باد مقداری افزایش پیدا کرده و در پایان هفته نیز دمای هوا در نقاط مختلف استان مرکزی از جمله در اراک روند صعودی را طی کند.

مرادی گفت: ساوه با بیشینه دمای 37 و 9 دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و شازند با کمینه دمای 11 و هفت دهم درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین شهر استان مرکزی در 24 ساعت گذشته بوده است.

357 و 2 دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری ( اول مهرماه سال 98) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان