بهبود فضای کسب و کار راهی برای رسیدن به رشد اقتصادی است

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اظهار امیدواری از همکاری وزیر اقتصاد و تداوم روند بهبود فضای کسب و کار، گفت: بهبود فضای کسب و کار راهی برای رسیدن به رشد اقتصادی است.

بهبود فضای کسب و کار راهی برای رسیدن به رشد اقتصادی است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری  تسنیم، مسعود خوانساری در مراسم افتتاح پنجره واحد فیزیکی کسب و کار اظهار داشت: امروز همه قبول داریم اقتصاد کشور با مشکلاتی روبه رو است و باید به توان داخل متکی باشیم، زیرا این وضعیت  فرصتی است برای اقتصاد و یکی از آن فرصت ها این است که مجوزها و بروکراسی های اداری را کم کنیم. بنابراین باید دو شاخص بهبود محیط کسب و کار و شاخص رقابت پذیری را در این راه مورد توجه قرار دهیم.

وی گفت: اتاق بازرگانی ایران و تهران اقدامات زیادی  در این راه انجام داده و وقتی نمی توانیم با توجه به تحریم ها رشد اقتصادی داشته باشیم، بهبود محیط و فضای کسب و کار می تواند در این بخش کمک کند. در بخش کسب و کار اقداماتی در دولت های مختلف انجام شد ولی مقطعی بود، اما امیدواریم با کاری که امروز با کمک وزیر اقتصاد شروع شد، توجه به این بخش استمرار داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: در ورود کالا به کشور  تا 15 روز کانتینر ها معاف از جریمه  هستند، ولی  این امر در مور کالاها ٢تا ٦ماه زمان می برد زیرا بیش از ١٣دستگاه در مرزهای ورودی وجود دارد، در حالی که در دنیا این اقدامات کمتر از ٢٤ساعت زمان می برد.در ساخت و ساز نیز همین روند وجود دارد و ٦ماه تا یک سال دریافت مجوز ساخت و ساز طول می کشد. این وضعیت در بخش مواد غذایی و ... نیز وجود دارد و این امر  مراحل کسب و کار را دچار اخلال کرده و امیدواریم با کمک وزیر اقتصاد این موضوع را که امروز شروع کرده ایم ادامه داشته باشد و این موانع برداشته شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان