قیمت نفت امسال از ۴۰ دلار در هر بشکه عبور نمی‌کند

تحلیلگران انتظار دارند افزایش تنش ها بین آمریکا و چین جلوی بهبود قیمت نفت تا بیش از ۴۰ دلار در هر بشکه را بگیرد و روند بهبود تجارت و اقتصاد پس از بحران ویروس کرونا را به خطر بیندازد.

قیمت نفت امسال از 40 دلار در هر بشکه عبور نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، علی رغم کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس و آمریکای شمالی و بهبود تدریجی تقاضا، انتظار نمی رود قیمت نفت از متوسط قیمت فعلی آن در 2020 بالاتر برود، که دلیل آن می تواند آغاز تنش ها بین آمریکا و چین باشد.

 طبق گفته 43 تحلیلگر نفتی که رویترز از آنها نظرسنجی کرده، متوسط قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در 2020 برابر با 32.78 دلار در هر بشکه خواهد بود. یعنی تقریبا همان قیمتی که نفت آمریکا در روز جمعه معامله شد.

 تحلیلگران شرکت کننده در این نظرسنجی پیش بینی می‌کنند متوسط قیمت نفت خام برنت در سال جاری میلادی 37.58 دلار در هر بشکه باشد. متخصصان پیش بینی خود از قیمت هر دوی این شاخص ها را نسبت به ماه آوریل افزایش داده‌اند. در ماه آوریل انتظار می رفت متوسط قیمت نفت آمریکا 31.47 دلار و قیمت نفت برنت 35.84 دلار در هر بشکه باشد.

 متوسط قیمت نفت برنت در سال جاری میلادی تا حالا برابر با 42.37 دلار در هر بشکه بوده است.

 پس از سقوط تقاضا و قیمت نفت در ماه آوریل، حالا قیمت این کالا 40 درصد افزایش یافته است. بنابراین علیرغم کاهش هفتگی قیمت نفت، به نظر می رسد قیمت ها بهترین عملکرد ماهانه را در این ماه از مارس 1999 داشتهاند.

 تحلیلگران انتظار دارند کاهش تولید از سوی تولیدکنندگان بزرگ دنیا در اوپک و خارج از آن و بهبود تقاضا، از قیمت نفت در ماه های آینده حمایت کند. ولی افزایش درگیری ها بین آمریکا و چین بر سر قوانین امنیتی جدید چین در هنگ کنگ در روزهای اخیر بر بازارهای سهام و نفت تاثیر گذاشته است. تحلیلگران انتظار دارند افزایش تنش ها بین آمریکا و چین جلوی بهبود قیمت نفت را بگیرد و روند بهبود تجارت و اقتصاد پس از بحران ویروس کرونا را به خطر بیندازد.

 مورگان استنلی در اوایل همین هفته اعلام کرد انتظار دارد قیمت نفت برنت تا پایان سال جاری میلادی به خاطر بهبود تقاضا به 40 دلار در هر بشکه برسد.

 161

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان