تلاش برای نهادینه شدن فرهنگ رضوی ضروری است

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: باید برای نهادینه شدن فرهنگ رضوی تلاش شود.

تلاش برای نهادینه شدن فرهنگ رضوی ضروری است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، حسین شاکری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان به همراه سعید دهقانلو، معاون این اداره کل به‌منظور هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن دهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی با امیر بینایی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان دیدار و گفتگو کردند.
امیر بینایی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه فرهنگ و زمینه‌های دینی از سرمایه‌های عظیم تمدن‌ها و ملت‌ها به شمار می‌روند و بی‌تردید توجه به این بن‌مایه‌ها و مقولات ارزشمند و گران‌سنگ گامی مهم و مؤثر در راستای آشنایی و پیوند بیشتر مردم باریشه‌های عمیق عقیدتی و الهی است بیان داشت: مردم با شرکت در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی با سیره ائمه اطهار (ع) آشنا می‌شوند.
وی حضور امام رضا (ع) در ایران را یک نقطه عطف برای تمدن اسلامی دانست و گفت: برای نهادینه شدن فرهنگ رضوی و استمرار آن در سطح جامعه باید تلاش شود.
در ادامه حسین شاکری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: شناساندن فرهنگ رضوی و بهره‌مندی از سیره پاک ائمه معصومین (ع) به‌ویژه حضرت امام رضا (ع) از طریق مطالعه سیره ایشان، دارای ارزش و اهمیت ویژه‌ای بوده است.
وی با تأکید بر اینکه دهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در قالب‌های کتاب‌خوان مجازی، چهارگزینه‌ای، داستانک نویسی، روزنامه کتاب، نمایش خلاق و نقاشی در سه بخش «فردی»، «گروهی»، «خانوادگی» به‌صورت الکترونیکی در حال برگزاری است افزود: بر اساس اعلام دبیرخانه مرکزی جشنواره کتاب‌خوانی رضوی، با توجه به اهمیت بالای انجام فعالیت‌های فرهنگی به‌صورت مجازی در شرایط امروز کشور، شورای سیاست‌گذاری این جشنواره به دلیل استقبال شرکت‌کنندگان و تقاضای مجریان استانی و بازگشایی کتابخانه‌ها، مهلت ثبت‌نام و شرکت در دهمین دوره این رویداد فرهنگی را تا پایان تیرماه 1399 تمدید کرد.

48

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان