توضیحات عضو هیئت‌رئیسه مجلس درباره کارت هدیه یک دستگاه دولتی به منتخبان یازدهم

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی جزئیاتی از ماجرای برگردان کارت هدیه یکی از دستگاه‌های اجرایی از سوی منتخبان یازدهمین دوره مجلس را تشریح کرد.

توضیحات عضو هیئت‌رئیسه مجلس درباره کارت هدیه یک دستگاه دولتی به منتخبان یازدهم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، روح الله ایزدخواه منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی نوشته است:

"برگشت هدیه؛ در جلسه معارفه نمایندگان استان تهران با یکی از سازمان‌های دولتی استان، به هر نماینده دو عدد کارت هدیه به ارزش مالی 2 میلیون و 700 هزار تومان جهت خرید از یکی از مارک‌های داخلی اهدا شد، بنده و بسیاری دیگر کارت‌ها را توسط برادر مالک شریعتی به سازمان مزبور برگرداندیم".

حالا، احمد امیرآبادی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگویی درباره جزئیاتی بیشتری از ماجرای برگردان کارت هدیه دولت به منتخبان یازدهمین دوره مجلس توضیحاتی ارائه داده است که متن کامل آن را در زیر می‌خوانید: 

"جلسه‌ای برای معارفه نمایندگان استان تهران با یکی از سازمان‌های یکی از وزارتخانه‌‌ها در تهران برگزار می‌شود، در انتهای جلسه دو کارت هدیه به آنها داده می‌شود، اینها هم ناراحت می‌شوند و از طریق یکی از نمایندگان همه را برمی‌گردانند.

در ادوار گذشته نیز چنین بحث‌هایی را داشتیم، در مجلس نهم کمیسیون برنامه و بودجه در یکی از سازمان‌ها جلسه داشت، به ما تبلت دادند، در همان زمان در نامه‌ای به آقای توکلی این تبلت‌ها را برگرداندیم و تذکر جدی دادیم که با نمایندگان این طور برخورد نشود، زیرا در شأن نمایندگی نیست.

اینکه الحمدالله همه نمایندگان استان این کارت‌‌ها را برگرداندند، این اتفاق بسیار خوبی برای مجلس یازدهم است و نشان داد که مجلس یازدهم در این نوع مسائل کوتاه نخواهد آمد و برخورد خواهد کرد. بنده هم از همه مدیران دستگاه‌‌های اجرایی می‌خواهم که این رفتارهایی که در برخی مجالس در قبل داشته‌اند را با نمایندگان این دوره مجلس نداشته باشند و شأن نمایندگان را رعایت کنند.

ما در قوانین ممنوعیت نداریم، اما اصل این قصه اصلا درست نیست، زیرا نماینده شأن نظارتی بر دستگاه‌های اجرایی دارد و شرایط خوبی را به وجود نمی‌آورد، به همین جهت فکر می‌کنم دستگاه‌های اجرایی نباید این کار را بکنند و دوستان هم کارت‌ها را برگرداندند و تذکر دادند که اگر این اتفاق تکرار شود، شدیدا با آنها برخورد خواهد شد. حتما برنامه داریم در این دوره مجلس که این موارد تکرار نشود و تذکراتی را به دستگاه‌های اجرایی خواهیم داد که از تکرار چنین اقداماتی پرهیز کنند".

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان