نشست مشترک کمیسیون آیین‌نامه با هیئت رئیسه درباره نحوه عضویت نمایندگان در کمیسیون‌ها

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس از نشست مشترک این کمیسیون با هیئت رئیسه درباره نحوه عضویت نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی خبر داد.

نشست مشترک کمیسیون آیین‌نامه با هیئت رئیسه درباره نحوه عضویت نمایندگان در کمیسیون‌ها

سمیه محمودی سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، اظهارداشت: در مجالس گذشته نمایندگان براساس روابطی که داشتند وارد کمیسیون‌های تخصصی می‌شدند و نمایندگانی که تخصص لازم و مدرک تحصیلی مرتبط داشتند، از ورود به کمیسیون محروم می‌شدند.

وی افزود: حضور افراد غیرمتخصص در کمیسیون‌ها باعث ناکارآمدی کمیسیون‌ها می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس یادآور شد: در مجلس دهم امتیازاتی برای ورود نمایندگان به کمیسیون‌ها در نظر گرفته شد، اما منتخبان جدید نسبت به نحوه امتیازبندی‌ها معترض هستند، بنابراین امروز جلسه کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی برای بررسی اعتراضات منتخبان به ماده 36 یعنی نحوه امتیازبندی منتخبان برای ورود به کمیسیون‌های تخصصی تشکیل شد.

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس تأکیدکرد: با توجه به اینکه وضعیت اعتبارنامه منتخبان هنوز مشخص نیست و تا زمانی که اعتبارنامه منتخبان تأیید نشود، طبق قانون، نمی‌توانند به موضوع قانونگذاری ورود کنند؛ لذا در  اولین اقدام، تأیید اعتبارنامه می‌بایست تأیید شود تا امکان تغییر در آیین‌نامه داخلی پارلمان ایجاد شود.

محمودی تصریح کرد: در جلسه امروز اکثریت اعضای کمیسیون عنوان کردند پس از تأیید اعتبارنامه‌ها، کمیسیون می‌تواند به قانونگذاری ورود کند، بنابراین با توجه به اینکه هیئت‌رئیسه درخواست تشکیل برگزاری جلسه امروز این کمیسیون را داشت، قرار شد عصر امروز نشست مشترک هیئت‌رئیسه و اعضای کمیسیون آییننامه برگزار شود.

منتخب مردم شهرضا در مجلس اظهار داشت: در جلسه کمیسیون با حضور اعضای هیئترئیسه در این باره بحث و تبادل نظر می‌شود تا مشکل قانونی در این زمینه ایجاد نشود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان