پژوهشکده دفاع مقدس،موزه هوانوردی و دفاع مقدس و اندیشکده ولایت افتتاح شد

پژوهشکده دفاع مقدس،موزه هوانوردی و دفاع مقدس و اندیشکده ولایت امروز در ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش افتتاح شدند.

پژوهشکده دفاع مقدس،موزه هوانوردی و دفاع مقدس و اندیشکده ولایت افتتاح شد

به گزارش ایسنا،سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم افتتاح  موزه هوانوردی و دفاع مقدس و اندیشکده ولایت گفت: دستاوردهای دفاع مقدس را می‌توانیم برای سال‌های متمادی مورد استفاده قرار دهیم.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه اگر دفاع مقدس نبود، انقلاب اسلامی با چالش‌های جدی مواجه می‌شد، اظهار کرد: پیروز اصلی در دفاع مقدس، مردم بودند و نیروهای مسلح افتخار داشتند که به‌عنوان نماینده ملت ایران، در دفاع مقدس حضور داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سال جاری، گفت: برگزاری مراسم‌ و برنامه‌های متنوع در سطح ملی پیش‌بینی شده است؛ اما با توجه به شیوع ویروس کرونا، مقرر شده است از رسانه‌ها و فضای مجازی در این زمینه بیشتر استفاده شود.

سردار کارگر با تاکید بر اینکه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نقش بسزایی در دفاع مقدس ایفا کرد، افزود: این نیرو در نخستین ساعات حمله رژیم بعث به خاک کشورمان، خود را مهیای نبرد کرد و در واقع نیروی مقدم در نیروهای مسلح برای رویارویی با دشمن بود. این نیرو، به‌دلیل وفاداری که نسبت به انقلاب اسلامی داشت، در ذهن مردم کشور، به‌عنوان نیروی پیشگام در انقلاب اسلامی به‌شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های نیروی هوایی ارتش در هشت سال دفاع مقدس، باعث تقویت روحیه رزمندگان می‌شد، تاکید کرد: این نیرو با وجود محدودیت‌ها، موفقیت‌های زیادی را کسب کرد و با وجود تحریم‌ها، در بحث خودکفایی توفیقات زیادی داشته است.

سردار کارگر با اشاره به نقش تاثیرگذار پدافند نیروی هوایی ارتش در هشت سال دفاع مقدس و بویژه عملیات‌های والفجر 8 و کربلا 4 و 5، گفت: نقش این نیرو در دفاع مقدس را آنطور که باید و شاید نشان داده نشده است؛ فلذا باید با استفاده از ظرفیت پیشکسوتان، خاطرات شفاهی برای ساخت فیلم‌های مستند فراهم شود.

وی با اشاره به نقش فیلم «شوق پرواز» به کارگردانی مرحوم «یدالله صمدی» در آگاه شدن مردم نسبت به فعالیت‌های نیروی هوایی ارتش در هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: ما باید در خصوص شهدای نیروی هوایی ارتش، کارهای متعدد و  ویژه‌ انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس 9 موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در 9 استان افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: دو موزه نیز تا پایان سال افتتاح خواهد شد که مجموعا 26 موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی دایر می‌شود.

 سردار کارگر ادامه داد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این آمادگی را دارد تا در این موزه‌ها نقش نیروی هوایی را در هشت سال دفاع مقدس به نمایش بگذارد. 

وی با اشاره به جمله سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر اینکه «در بحران توانستیم، تهدید را به فرصت تبدیل کنیم»، افزود: موفقیت‌هایی که در جمهوری اسلامی ایران داریم، از ارزش‌های دفاع مقدس بدست آمده است.

سردار کارگر با تاکید بر اینکه دفاع مقدس را باید به نسل جوان به‌خوبی نشان دهیم، گفت: حضور در فضای مجازی در این‌ زمینه می‌تواند موثر و پیشگام باشد.

وی با اشاره به اهمیت وجود نیروی هوایی، یادآور شد: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و در نیروی هوایی باید پیگیری شود، پرداختن به «نقش نیروی هوایی ارتش در دفاع مقدس» در کتب آموزشی است.

وی در پایان گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حال تهیه 100 فیلم مستند از دفاع مقدس است که نقش نیروی هوایی ارتش می‌تواند از جذاب‌ترین موضوعات این مستندها باشد.

امیر سرتیپ «حمید واحدی» جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش نیز گفت: نیروی هوایی نوک پیکان حملات ما در زمان جنگ بود؛ به‌عنوان مثال، در مدت کوتاهی پس از اولین حمله صدامیان به ایران، هواپیماهای «اف 4» از بوشهر به سمت اهدافی در خاک عراق به پرواز درآمدند و آن‌ها را مورد اصابت قرار دادند.

وی افزود: این درحالی بود که صدام تصور نمی‌کرد که نیروی هوایی ایران در وضعیت عملیاتی قرار داشته باشد.

امیر واحدی در ادامه گفت: امروز تحریم‌های شدیدی که متوجه این نیرو است، مانع فعالیت نیروی هوایی نشده است؛ زیرا صنعتگران نیروی هوایی ارتش توانسته‌اند با اتکا به دانش و توان داخلی، هواپیماها را آماده عملیات نگه دارند.

جانشین فرمانده نهاجا تأکید کرد: هر زمان که فرمان معظم کل قوا فرمان بدهند، خلبانان نیروی هوایی ارتش آماده اجرای فرامین ایشان هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان