ابتلای شاهزاده بلژیکی به کرونا

 

خبرگزاری تسنیم: کرونا در اروپا همچنان جولان داده و عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی گسترده تری را به بار آورده و مقامات این اتحادیه مرتبا درباره آسیب های جدی این بحران به بخش های مختلف هشدار می دهند.

جدیدترین اخبار کرونایی در این اتحادیه حاکی از آن است که در یک پرواز ویژه حدودا 200 نفره از آلمان به چین که روز شنبه انجام شد یک مورد ابتلا به کرونا تشخیص داده شده است. با وجود اینکه مسافران قبل از عزیمت به چین تست کرونا داده بودند اما بعد از ورود به چین آزمایش دیگری انجام شد که در آن تست کرونای یک مهندس 34 ساله مثبت شد.

این اولین پرواز آلمان به چین بعد از شیوع کرونا بود که حامل برخی مدیران و کارمندان و خانواده های آن ها بودند. 4 خبرنگار آلمانی هم دراین پرواز حضور داشتند.

آلمان: خطر سرایت کرونا از کودکان باید کاملا شفاف سازی شود

وزیر خانواده آلمان هم خواستار اطلاعات دقیقی درباره خطر سرایت کرونا از کودکان تا پایان تعطیلات تابستان شده و گفت: من این مسئله را ضروری می دانم و حداکثر تا پایان تعطیلات تابستان نتایج بیشتری در این باره باید ارائه شود.

اکثر شهروندان آلمانی خواستار تداوم اجباری بودن استفاده از ماسک هستند

نتایج یک نظر سنجی هم نشان می دهد که حدود یک سوم شهروندان آلمانی خواهان لغو و یا کاهش قانون اجباری بودن استفاده از ماسک در این کشور هستند.

دولت آلمان به منظور مقابله با شیوع کرونا هفته هاست که استفاده از ماسک در وسایل حمل و نقل عمومی و هنگام خرید را اجباری کرده است.

درخواست لوکزامبورگ برای گشایش مرزها در منطقه شنگن

وزیر امور خارجه لوکزامبورگ هم ایجاد سریع دوباره آزادی های سفر در تمام منطقه شنگن را برای موفقیت طرح بازسازی اقتصادی دوباره اتحادیه اروپا بسیار مهم ارزیابی کرده است.

رابرت هابک، رئیس حزب سبز آلمان هم دولت آلمان را به اهمل کاری سخت در مقابله با کرونا متهم کرده است.

درخواست پاپ برای پایان دادن به فقر انسان‌ها بعد از بحران کرونا

"پاپ فرانسیس"، رهبر کاتولیک های جهان هم خواستار یک جامعه عادلانه تر و برابرتر بعد از پایان بحران کرونا شده و گفت: وقتی ما از این بحران همه گیر خارج شویم دیگر نمی توانیم مانند سابق ادامه دهیم.

وی درس واقعی این بحران را این دانست: ما یک انسان هستیم.

پاپ تاکید کرد که بحران فقر در دنیا باید خاتمه یابد.

تاکید ماکرون بر لزوم شرکت سران همه کشورها در نشست جی 7

"امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور فرانسه هم در واکنش به دست رد صدر اعظم آلمان به سینه ترامپ و اعلام اینکه در نشست جی هفت به صورت حضوری به دلیل بحران کرونا شرکت نخواهد کرد حضور مرکل در چنین نشستی را مهم ارزیابی کرد.

وی تاکید کرد که حضور سران همه کشورها در چنین نشستی ضرورت دارد.

نقض قوانین ضد کرونا از طرف نخست وزیر رومانی

نخست وزیر رومانی هم همراه با چند نفر از اعضای کابینه خود قوانین ضد کرونایی در این کشور را نقض کرده است. یک عکس نخست وزیر رومانی را در دفتر خود همراه با 4 وزیر کابینه اش نشان می دهد که بدون ماسک در حال نوشیدن و سیگار کشیدن هستند.

اپوزیسیون انتقاد شدیدی به این اقدام وارد کرده و آن را شرم آور توصیف کردند.

در این نشست وزیر امور خارجه رومانی سیگار دردست حضور داشته و روی میز هم شیشه های مشروبات الکی دیده می شود.

نخست وزیر رومانی این عکس را مربوط به 25 ماه می و سالگرد 57 امین تولدش دانسته که تعدادی از همکارانش به صورت غافلگیرانه به دیدار او آمدند.

انتقال نیروهای پلیس کرونایی از افغانستان به آلمان

ارتش آلمان هم تعدادی از نیروهای پلیس مبتلا به کرونا را از افغانستان به کشور بازگردانده است.

افزایش مجدد قربانیان کرونا در ایتالیا

تعداد قربانیان ابتلا به کرونا در ایتالیا هم دوباره افزایش پیدا کرده و با 111 نفر در عرض 24 ساعت دوباره بعد از 87 مورد در روز قبل از آن به بالای صد نفر رسید.

در انگلیس هم ورزش های رقابتی از ماه ژوئن دوباره برگزار می شود. دولت تدابیر امنیتی ویژه ازجمله برگزاری بدون تماشاگر این مسابقات را در دستور کار قرار داده است.

توریست‌ها از ماه جولای می‌توانند به اسپانیا سفر کنند

اسپانیا هم اعلام کرده که از ماه جولای اجازه ورود توریست های خارجی به این کشور را می دهد. این کشور در چارچوب یک پروژه سیاسی از ماه جولای بار دیگر اجازه ورود توریست های آلمانی، فرانسوی و اسکاندینلوی به این کشور را می دهد.

ابتلای شاهزاده بلژیکی به کرونا

شاهزاده یوآخیم بلژیکی هم بعد از شرکت در یک جشن خانوادگی در اسپانیا تست کرونایش مثبت اعلام شد. کاخ سلطنتی بلژیک این خبر را روز شنبه به رسانه های بلژیکی اعلام کرد.

یک رسانه اسپانیایی از حضور 27 شرکت کننده در این جشن خبر داده که البته کاخ سلطنتی این خبر را رد کرده و از حضور حداکثر 12 نفر در این جشن خبر داده است.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان آلمان هم اتحادیه اروپا را در دوران کرونا در سخت ترین بحران طول تاریخ خود ارزیابی کرده است.

هتل‌ها در یونان باز می‌شوند

در یونان هم از روز دوشنبه هتل ها پذیرای مهمان ها خواهند بود. هتل های فصلی هم از 15 ژوئن آغاز به کار می کنند. آتن همچنین روز جمعه اعلام کرده است که توریست ها و مسافران از 29 کشور از 15 ژوئن بدون رعایت قانون قرنطینه دو هفته ای می توانند به این کشور سفر کنند.

وزیر امور خارجه ایتالیا هم از برخورد نامحترمانه کشورها با ایتالیا هم زمان با آغاز کار توریسم در این اتحادیه انتقاد کرده است.

"لوئیجی دی مایو"، وزیر امور خارجه ایتالیا اعلام کرده که برای هفته های آینده یک تور اروپایی را برای تبلیغ به منظور بازگشایی مرزهای خود بر روی کشورهای اروپایی به راه می اندازد. وی تصمیم دارد در این تور اروپایی به کشورهای آلمان، اسلوونی و یونان سفر کند. یک سفر به وین البته هنوز در برنامه وزیر امور خارجه ایتالیا قرار ندارد، اما چنین سفری بعید هم به نظر نمی رسد.

وزیر امور خارجه ایتالیا برای این منظور در روز چهارشنبه دیداری را با همتای فرانسوی خود در رم خواهد داشت. این اولین دیدار با وزیر امور خارجه فرانسه بعد از کاهش محدودیت های ضد کرونایی خواهد بود. دی مایو در روز جمعه به آلمان و روز شنبه هم به اسلوونی سفر خواهد کرد. در 9 ژوئن ( 20 خرداد ماه ) هم سفری به یونان خواهد داشت.

کرونا در اروپا همچنان قربانی می‌گیرد

جدیدترین آمارهای رسمی نشان می دهد که در اسپانیا تا به حال 286308 نفر به کرونا مبتلا شده و 27125 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم تا به حال 272826 نفر به کرونا مبتلا شده و 38376 نفر هم در اثر ابتلا به آن جا باخته‌اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته و تا به حال 232664 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 33340 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه هم تا به حال 188625 نفر به کرونا مبتلا شده و 28771 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در آلمان هم تا به حال 183294 نفر به کرونا مبتلا شده و 8600 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان