جمال خاشقچی سوژه فیلم می‌شود

کمپانی گودفیلم کالکتیوز از تولید فیلم سینمایی درباره ماجرای قتل جمال خاشقچی و یک خبرنگار روس خبر داد.

جمال خاشقچی سوژه فیلم می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، میریام سگال، مدیر کمپانی گودفیلم کالکتیوز که به تازگی از بیماری کرونا نجات پیدا کرده، تولید دو فیلم سینمایی را در دست دارد. این کمپانی اعلام کرده است که فیلمی به نام «اعدام» را با همکاری دنیل اسپینوزا درباره قتل جمال خاشقچی، خبرنگار عربستانی واشنگتن‌پست که در کنسول‌گری این کشور در ترکیه به تقل رسید، تولید می‌کند. این فیلم بنا دارد شرح دهد که برای چه این اتفاق افتاده و بعد از آن چه شده است؟ پیتر اسکاولان نیز فیلمنامه این فیلم را می‌نویسد.

اسپینوزا پیش از این فیلم «خانه امن» را کارگردانی کرده و در فیلم «موربیوس» با جراد لتو همکاری کرده است.

علاوه بر این، فیلم دیگری به نام «آنا» نیز توسط این کمپانی ساخته می‌شود که با الهام از یک ماجرای سیاسی واقعی ساخته می‌شود و درباره روزنامه‌نگاری به نام «آنا پولیتکوفسکایا» است که برای انعکاس اعتراضات در روسیه مبارزه می‌کرد. وی به ویژه گزارشگر اخبار مربوط به جنگ دوم چچن بود. او هفت سال به انتشار گزارش‌هایش پرداخت و در برابر تهدیدها مقاومت کرد؛ در حالی که چندبار برای کشتن وی اقدام شده بود او در نهایت سال 2006 در آسانسور کشته شد.

این کمپانی اعلام کرده که قرار است تا فیلمی با شرکت بازیگرانی مانند Gael García Bernal به نام «مردم کتاب» بسازد. این فیلم براساس کتاب پرفروش نیویورک‌تایمز نوشته جرالدین بروکز، نویسنده برنده جایزه پولیتزر، ساخته می‌شود. این فیلم تمی تاریخی و مذهبی دارد. 

انتها پیام/

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان