انتشار ایران تنها قربانی سیاست‌های آمریکا نیست

«ایران تنها قربانی سیاست‌های آمریکا نیست» نوشته علی‌ کسیری منشر شد.

انتشار ایران تنها قربانی سیاست‌های آمریکا نیست

به گزارش ایسنا، در معرفی این‌ کتاب با عنوان فرعی «درباره آینده‌پژوهی نظام جهانی و پیش‌بینی تحولات جهان در دهه 2020 میلادی» که در نشر آثار فکر راهی بازار شده، آمده است: محوریت این پژوهش، بر اساس سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا، به عنوان تنها ابرقدرت بدون رقیب نظام جهانی در دوران پس از شوروی بنا شده و تلاش‌ها بر آن بوده است تا با بررسی تاریخچه تقابل آمریکا با هر سه قدرت مستقل نظام جهانی در دوران پس از شوروی، یعنی روسیه، چین و ایران، در وهله نخست تعریف دقیقی از شرایط امروز این حاکم بر نظام جهانی ارائه شود. سپس با واکاوی بسیاری از داده‌های ژئوپلیتیک، چون داده‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی و همچنین با ارزیابی میزان ضعف و قدرت هر چهار کشور نام‌برده، محتمل‌ترین رویدادهای جهان در دهه 2020 میلادی بررسی شود.

برای آن‌که فضای کتاب برای شما و به ویژه کسانی که شناخت مناسبی نسبت به مساله نظام جهانی ندارند، ساده‌تر  باشد، تلاش شده است تا با گذری بسیار کوتاه اما تحلیلی بر چگونگی شکل‌گیری نظام جهانی و سرگذشت این پدیده نوظهور در قرن‌های اخیر و به ویژه در دوران پساشوروی، کلیات بحث تا حدودی بر همگان و حتی مخاطب عام بازگردد و آن‌ها هم بتوانند با درکی دقیق‌تر، کم و کیف فرضیات و احتمالات مطرح‌شده در این کتاب را درک کنند.

این کتاب تنها یک بررسی علمی از فرضیات محتمل در تحولات دهه 2020 میلادی جهان است و نه چیزی بیشتر! که بخش‌هایی از آن هم بنا به مصالح امنیتی و اطلاعاتی به نگارش درنیامده است. با این حال اما تمام تلاش نویسنده بر آن است که هیچ نکته ضروری و مهمی از قلم نیافتد، زیرا بزرگترین اشتباه در حوزه پژوهش‌های سیاسی و ژئوپلیتیک، لحاظ بیش از حد تعارفات سیاسی و ملاحظات حکومتی است که منجر به پژوهش‌های فرمایشی و غیرواقع‌بینانه خواهد شد که استمرار آن در طولانی‌مدت، عملاً درک واقع‌بینانه از تحولات جهان را سخت خواهد کرد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان