۴۸ هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری خراسان رضوی ثبت‌نام کردند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: ۴۸ هزار نفر واجد شرایط در سامانه بیمه بیکاری این استان ثبت‌نام کردند که پس از پایش لازم، نخستین پرداختی‌ها از هفته جاری آغاز شده است.

48 هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری خراسان رضوی ثبت‌نام کردند

به گزارش خبرآنلاین از خراسان رضوی : محمد سنجری  در حاشیه بازدید از کارگاه‌های تولیدی سبزوار  افزود: 700 هزار نفر متقاضی دریافت بیمه بیکاری درکشور در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند و دولت حدود 50 هزار میلیارد ریال منابع مالی برای این موضوع تامین کرده است.
وی با اشاره به این که بحران ناشی از کرونا مشاغل زیادی را در بخش های خدمات و صنوف تحت تاثیر قرار داد، تصریح کرد: دولت با وجود مشکلات در قالب‌های مختلف سبد معیشت، کارت اعتباری 10 میلیون ریالی یارانه بگیران، بیمه بیکاری و تسهیلات به بنگاههای اقتصادی حمایت از آسیب دیدگان را در دستور کار قرار داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: دولت برای حمایت از وضعیت معیشتی افراد کم درآمد که از شیوع ویروس کرونا دچار آسیب شدند سه بسته حمایتی  به مبالغ دو تا 6 میلیون ریال را طی سه مرحله برای سه میلیون نفر پرداخت کرد.
سنجری با اشاره به حمایت دولت از 13 رسته شغلی آسیب دیده از شیوع کرونا افزود: کارگاه‌هایی که بر اثر کرونا آسیب دیده اند در صورت حفظ اشتغال موجود، تسهیلات 120 تا 160 میلیون ریالی بابت هر نیروی کار دریافت خواهند کرد.
وی ادامه داد: بیشترین آسیب کرونا در این استان به مشاغل خدمات و گردشگری وارد شد و با توجه به اینکه  60 درصد اشتغال  استان در حوزه خدمات و  50 درصد در صنعت هتل کشور در مشهد متمرکز است محدودیت زیادی برای این مشاغل ایجاد شد.
مرکز شهرستان 306 هزار نفری سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد واقع است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان