آیا کرونا باعث سکته قلبی می شود؟

یک متخصص بیماری‌های عفونی به بیان نکاتی در مورد ویروس کرونا پرداخت.

 

به گزارش تابناک ، مسعود مردانی در گفت‌وگو با میزان درخصوص امکان ابتلای مجدد بهبود یافتگان کرونا به این بیماری گفت: تجربه در مورد بیماری‌های دستگاه فوقانی تنفسی نظیر: آنفولانزا، سرما خوردگی و بیماری کرونا نشان داده است که وقتی فرد به گونه‌ای از ویروس این بیماری‌ها مبتلا می‌شود، نسبت به آن ایمنی پیدا می‌کند ولی در مورد کرونا به دلیل جدید و ناشناخته بودنش یافته‌های کاملی در دست نیست.

این متخصص بیماری‌های عفونی در مورد عوارض بیماری کرونا بعد از بهبودی بیان کرد: این بیماری تنها در چند درصد از مبتلایان با عارضه همراه است و در بیشتر افراد بعد از 2 تا 3 ماه بهبودی کامل پیدا می‌کنند.

مردانی با بیان موضوع که درباره عوارض کرونا بعد از بهبودی یافته های کاملی به دست نیامده است، ادامه داد: به نظر میرسد عوارض این بیماری بیشتر روی ریه باقی بماند.

وی در مورد شباهت کرونا با سایر بیماری های عفونی اظهار کرد: این عارضه با بیماری های دستگاه فوقانی تنفسی نظیر: آنفولانزا و سرما خوردگی شباهت زیادی دارد، اما چون کرونا یک بیماری مولتی سیسماتیک است و ارگان های مختلف بدن را درگیر می کند ممکن است با علائم گوارشی نظیر: اسهال، درگیری مغزی مثل: کاهش هوشیاری وسکته مغزی، علائم پوستی نظیر: کهیر، درگیری کبد مثل: یرقان، گرفتاری قلب و سکته قلبی و به طور کلی در هر جای بدن ظهور پیدا کند.

این متخصص بیماری های عفونی افزود: برخی از مبتلایان به کرونا به دلیل درگیری قلبی و ایجاد لخته در رگ های قلب دچارسکته قلبی می شوند که این سکته به دلیل ابتلا کرونا و در دوره حاد بیماری اتفاق می افتد.

وی دلیل کاهش تلفات ناشی از ویروس کرونا را تشخیص به موقع این بیماری دانست و گفت: دلیل کم شدن آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا علاوه بر کاهش تعداد مبتلایان تشخیص این بیماری در مراحل اولیه و آغاز روند درمان است، چرا که درمان زود هنگام از پیشروی این بیماری وبستری شدن مبتلایان جلوگیری می کند و باعث کاهش تلفات می شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی عنوان کرد: 75 درصد از دوران اپیدمی کرونا در ایران طی شده است و بعد اتمام این دوره از مرحله کنترل وارد مرحله مهار این بیماری می‌شویم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان